Flåm AS og The Fjords setter inn ekstra fartøy med større kapasitet for busser og biler mellom Flåm og Gudvangen.

I forbindelse med stengingen av Gudvangatunnellen og E16 i går, vil The Fjords sette inn et større fartøy som går inn i det eksisterende reisetilbudet mellom Flåm og Gudvangen. Første avgang vil bli fra Gudvangen i morgen 10:30, 13. august.

«Vi kjørte en ekstra avgang på «M/F Fanaraaken» i går kveld og fikk med de siste passasjerene med busser og biler mellom Flåm og Gudvangen. Samme kveldsavgang vil også bli operert i dag, med avgang fra Flåm 19:45 og retur fra Gudvangen 22:00», sier Rolf A. Sandvik, daglig leder i The Fjords.

Oppsatte reisetilbud vil bli operert som normalt, hvor en av fergene blir erstattet med mer kapasitet for busser og biler. Busser vil bli prioritert og må forhånds bookes hos Flåm AS. Biler må følge skilting til oppstillingsplass for kai.

«Vi kan fra i morgen frakte 80 busser mellom Flåm og Gudvangen. Dette vil være et svært viktig bidrag for å holde infrastrukturen på plass for alle som er så avhengig av denne ferdselsåren», fortsetter Sandvik.

Rutetidene som gjelder til og med 31. august 2015 - alle avganger merket med * har kapasitet for buss og bil. Avgangene fra Flåm 13:20 og 18:00 og fra Gudvangen 10:30 og 15:45 vil ha ekstra kapasitet for busser og biler

Avgang Flåm 09:00* 10:00 11:00 13:20* 14:45 15:10* 15:45 18:00*
Avgang Gudvangen 08:45 10:30* 11:45* 12:30 13:20 15:45* 17:00 17:40*

For endring av billetter og spørsmål angående vårt reisetilbud, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: +47 57 63 14 00 eller e-post reservation@visitflam.com.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Rolf A. Sandvik, Daglig leder for The Fjords DA, tlf: 906 04 825

Flåm AS tilrettelegger reiser og mektige opplevelser i Flåm og omegn. Dagens moderne turist forventer å få en smakebit av en regions særtrekk på en inspirerende, tilrettelagt og effektiv måte. Dette i kombinasjon med bekvemmeligheter, matopplevelser og service av beste kvalitet.

Helene Bjørnø

Pressekontakt Kommersiell direktør / CCO