Gå videre til innhold
Gjermund Tømte fra Dataväxt ser fram til å levere Trimble-produkter til hele Norwegian Agro sitt fohandlernett.

​Norwegian Agro inngår samarbeid med Dataväxt

For å forsterke tilbudet til et innovativt og teknologiinteressert norsk landbruk har Norwegian Agro inngått samarbeidsavtale med Dataväxt, som innebærer at landets Norwegian Agro-forhandlere vil tilby styresystemer fra Trimble.

– Vi leverer stadig flere fabrikkmonterte anlegg fra CLAAS, men har manglet enkelte produkter, eksempelvis en prisgunstig sporfølger eller ettermonteringssett med rattmotor. Ved å inngå samarbeid med Dataväxt tetter vi både hull i vårt produktsortiment, og våre forhandlere vil samtidig stå bedre rustet til å håndtere den økende interessen for presisjonslandbruk i Norge, forteller Michael Husfeldt, administrerende direktør i Norwegian Agro Machinery.

– Med Norwegian Agro og deres landsdekkende forhandlernett på laget har vi tro på økt Trimble-salg i Norge. Flere av Norwegian Agro-forhandlerne har allerede mange års erfaring, og nå håper vi også de nye forhandlerne vil følge i samme fotspor. Vurderer du sporfølger, autostyring eller avlingsregistrering, ta kontakt med din lokale Norwegian Agro-forhandler, oppfordrer Gjermund Tømte, regionansvarlig for Norge hos Dataväxt.

Emner

Norwegian Agro Machinery står for importen av CLAAS traktorer og høstemaskiner, samt redskaper fra merkene Lemken, Horsch, Bogballe, Multiva, Göweil, Pichon, Samson, Stark, VM Loader og Duun. Norwegian Agro Machinery er et datterselskap under det danske felleskjøpet Danish Agro. Hovedkontoret på Gardermoen skal samle de nasjonale aktivitetene i selskapet. Altså slikt som import, markedsføring, produktstøtte, serviceorganisering og reservedelshandtering.

Espen Syljuåsen

Pressekontakt Kommunikasjons- og markedsføringsansvarlig +47 411 26 415
Michael Husfeldt

Pressekontakt CEO +45 4051 4826

Relatert materiale

Velkommen til Norwegian Agro Machinery!

Norwegian Agro Machinery står for import og salg av CLAAS traktorer og høstemaskiner, samt redskaper fra merkene Lemken, Horsch, Bogballe, Multiva, Göweil, Samson, Pichon, Spearhead, Stark, Duun og VM Loader. Norwegian Agro Machinery er et datterselskap av det danske felleskjøpet Danish Agro. Hovedkontoret på Gardermoen skal samle de nasjonale aktivitetene i selskapet. Altså slikt som import, markedsføring, produktstøtte, serviceorganisering og reservedelshandtering.

Danish Agro-konsernet

Samvirkeforetaket Danish Agro består av 80 agroindustrielle selskaper i inn- og utland. Konsernet driver med salg av fôrblandinger, råvare- og vitaminfôrblandinger, gjødsel, plantevern, såvarer og energi samt kjøp av avlinger fra landbruket. Konsernet forhandler en rekke sterke merkevarer innen maskiner til landbruket samt driver en omfattende kjede av hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro-konsernet har ca. 4 500 ansatte og vil i 2016 oppnå en omsetning på ca. DKK 35 milliarder. Konsernet er eid av 10 500 danske bønder.

CLAAS

CLAAS er en familievirksomhet som ble grunnlagt i 1913 og er en av verdens ledende produsenter av landbruksmaskiner. Selskapet har hovedkontor i Harsewinkel, Westfalen og er markedsleder i Europa på skurtreskere. CLAAS er ledende på verdensbasis innen en annen stor produktgruppe, selvkjørende finsnittere. CLAAS er også ledende innen landbruksteknikk med traktorer, presser og grasmaskiner. CLAAS produktportefølje omfatter også det nyeste innen informasjonsteknologi til landbruket. CLAAS har 11 500 ansatte på verdensbasis og omsatte i regnskapsåret 2015 for 3,8 milliarder euro.

Norwegian Agro Machinery
Hovinmovegen 14