Nå kan reisende bestille Norwegian-billett hos Widerøe

Nå kan reisende bestille Norwegian-billett hos Widerøe

I januar inngikk Norwegian og Widerøe en historisk samarbeidsavtale som vil gi reisende på innenriksruter i Norge mulighet til å fly sømløst med Widerøe og Norwegian. Widerøe har nå åpnet opp for bestilling av Norwegian-flygninger og gjennomgående reiser på sine anbudsruter i Norge.

Nå er det mulig for passasjerer å kjøpe gjennomgående billetter med Widerøe og Norwegian på Widerøe sine nettsider. Etter planen vil billettene også kunne kjøpes på Norwegians nettsider i løpet av året.

Samarbeidet mellom de to flyselskapene vil føre til økt konkurranse på det norske innenriksnettet.

- Dette er en milepæl både for Norwegian og Widerøe. Det at kunder nå kan bestille kombinasjonsreiser med de to flyselskapene gjennom Widerøes nettsider er godt nytt for passasjerene som får flere valgmuligheter, større fleksibilitet, kortere reisetid og tilgang til lavere priser, sier Norwegians kommersielle direktør Thomas Ramdahl.

Følgende ruter er inkludert i avtalen:

• Oslo - Røros
  • Alle ruter mellom Oslo og Bergen til Sogn og Fjordane og Ørsta/Volda
  • Alle ruter mellom Trondheim og Helgeland (Mo i Rana, Mosjøen, Brønnøysund og Sandnessjøen)
  • Trondheim og Oslo til Rørvik og Namsos
  • Alle ruter i Nordland, Troms og Finnmark, bortsett fra Bodø - Bardufoss og ruter til og fra Sør-Norge

Kontakt for pressen:
Norwegian: Senior kommunikasjonsrådgiver Astrid Mannion-Gibson, tlf. 466 32010
Widerøe: Direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt Silje Brandvoll, tlf. 98901003

Tags

Norwegian er det sjette største lavprisselskapet i verden med over 33 millioner reisende i 2017. I dag opererer Norwegian over 500 ruter til mer enn 150 destinasjoner i Europa, Nord-Afrika, Midtøsten, Thailand, Singapore, Karibia, USA og Sør-Amerika. Norwegian har en flyflåte på rundt 150 fly med en gjennomsnittsalder på 3,6 år og er blant de mest moderne og miljøvennlige flyselskapene i verden. Norwegian har blitt kåret til det mest miljøvennlige transatlantiske flyselskapet av The International Council on Clean Transportation (ICCT). Både i 2015, 2016 og 2017 har Norwegian blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, ifølge flypassasjerer som har stemt i anerkjente SkyTrax World Airline Awards. For femte år på rad har Norwegian også blitt kåret til Europas beste lavprisselskap av SkyTrax. Norwegian har rundt 9000 dedikerte medarbeidere.

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver +47 92 42 77 19

Markedsrelaterte henv: marketing@norwegian.com