Norwegian åpner base på Tenerife og utvider det spanske rutenettet

Norwegian åpner base på Tenerife og utvider det spanske rutenettet

Norwegian fortsetter å ekspandere i Europa og åpner ny base på den spanske øya Tenerife. I tillegg utvides det spanske rutenettet med flere nye destinasjoner og flere avganger på eksisterende ruter.

Basen på Tenerife (TFS) er Norwegians fjerde spanske base, i tillegg til Alicante, Malaga og Las Palmas.

-  Vi åpner ny base på Tenerife for å møte den store etterspørselen etter direktefly til lave priser mellom Europa og denne vakre øya. Vi ser et stort passasjerpotensiale mellom Spania og Tyskland og Spania og Storbritannia. Den svært gode responsen på rutene våre mellom Skandinavia og Spania gjør at vi øker frekvens på allerede godt innarbeidede ruter, sier administrerende direktør Bjørn Kjos.

Tenerife - Oslo er ny sommerrute
Tenerife er ny sommerrute fra Oslo neste sesong. Tidligere har dette vært en ren vinterrute.

I perioden 27. oktober til 31. desember vil Norwegian fly fem ukentlige avganger mellom Malaga og Oslo. Fra 1. januar til 28. februar flyr Norwegian fire ukentlige avganger. Fra 1. til 29. mars vil Norwegian fly daglig mellom de to byene.

Nye ruter mellom Spania og Tyskland
Norwegian åpner nye ruter mellom Tenerife og Berlin, samt mellom Las Palmas (Gran Canaria) og Berlin. Begge rutene flys to dager i uka. I tillegg øker antall avganger på eksisterende ruter mellom Malaga og Hamburg, Tenerife og Hamburg, Malaga og München, samt Malaga og Køln.

Ny rute mellom Malaga og Warsawa
Norwegian åpner ny rute mellom Malaga og Warsawa. Ruten flys to ganger i uka med oppstart 20. februar og øker til tre ganger i uka fra april.

Flere ruter mellom Spania og Storbritannia
Fra 31. januar vil Norwegian fly daglig mellom Tenerife og London. Fra 14. februar vil Norwegian fly daglig mellom Malaga og London.

For mediehenvendelser:
Norwegians pressetelefon: 815 11 816

Tags

Norwegian er Skandinavias nest største flyselskap og det tredje største lavprisselskapet i Europa med 382 ruter til 121 destinasjoner. I dag opererer Norwegian 382 ruter til 121 destinasjoner i Europa, Nord-Afrika, Midtøsten, Thailand og USA. Norwegian fraktet  nærmere 17,7 millioner passasjerer i 2012. Selskapet er børsnotert (2003) og har om lag 3 000 ansatte. Norwegian har 75 fly i flåten med en gjennomsnittsalder på 4,6 år (per mars 2013). Norwegian faser løpende inn nye, mer miljøvennlige fly og har en en av de mest moderne flåtene i Europa. I juni 2013 ble Norwegian kåret til Europas beste lavprisselskap av anerkjente SkyTrax World Airline Awards. Det er flypassasjerene selv som bedømmer over 200 flyselskaper over hele verden i det som er betegnes som den mest prestisjefylte anerkjente prisutdelingen i flybransjen.

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver +47 92 42 77 19

Markedsrelaterte henv: marketing@norwegian.com