Norwegian lanserer gratis WiFi på langdistanseruter

Norwegian lanserer gratis WiFi på langdistanseruter

Norwegian starter nå installering av WiFi på selskapets langdistansefly. Norwegian blir dermed verdens første lavprisselskap som tilbyr gratis WiFi påinterkontinentale flyvninger.

Norwegians passasjerer får nå enda mer å glede seg over: Selskapet installerer nå løpende WiFi om bord mer enn halvparten av selskapets Dreamliner-fly. Norwegians Boeing 737 MAX-fly vil også få WiFi installert fortløpende. Norwegians passasjerer som flyr mellom Europa og Nord- og Sør-Amerika og mellom Europa og Asia vil dermed ha muligheten til å være tilkoblet WiFi slik at de kan surfe, lese e-poster og holde seg oppdatert på sosiale medier.

- Siden vi lanserte gratis WiFi på våre flygninger i Europa i 2011, har flere millioner av våre kunder surfet om bord. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre kundeopplevelsen og er stolte over å være det første lavprisselskapet som tilbyr gratis WiFi på langdistanseflyvninger, sier Norwegians leder for forretningsutvikling, Boris Bubresko.

Norwegians aller første 787-9 Dreamliner som har fått installert WiFi har registreringsnummer G-CKWP, med den amerikanske forfatteren Mark Twain som pryder halefinnen.

To WiFi-valg
Norwegians langdistansepassasjerer vil få valget mellom to WiFi-pakker: «Basic Option» og «Premium Option»: «Basic Option» er gratis og gjør det mulig å surfe på nett, sende meldinger og e-post. «Premium Option» er høyhastighets-WiFi som gjør det mulig å strømme musikk, filmer og TV-serier. Prisen på «Premium Option» er €12.95 EUR / $14.95 USD for tre timer.

Fakta om Norwegians WiFi:
I 2011 ble Norwegian det første flyselskapet i verden til å lansere gratis WiFi på europeiske ruter. Senere lanserte selskapet Video On Demand, som gir passasjerene på selskapets europeiske ruter tilgang til Norwegians underholdningsportal via eget nettbrett. I november 2015 ble Norwegian også det første flyselskapet til å tilby direktesendt TV på europeiske flyvninger.

Kontakt for presse:
Norwegians pressetelefon: 815 11816

Norwegian er det femte største lavprisselskapet i verden med over 37 millioner reisende i 2018. I dag opererer Norwegian over 500 ruter til mer enn 150 destinasjoner i Europa, Nord-Afrika, Midtøsten, Thailand, Singapore, Karibia, USA og Sør-Amerika. Norwegian har en flyflåte på rundt 150 fly med en gjennomsnittsalder på 3,7 år og er blant de mest moderne og miljøvennlige flyselskapene i verden. Norwegian har blitt kåret til det mest miljøvennlige transatlantiske flyselskapet av The International Council on Clean Transportation (ICCT). Både i 2015, 2016, 2017 og 2018 har Norwegian blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, ifølge flypassasjerer som har stemt i anerkjente SkyTrax World Airline Awards. For sjette år på rad har Norwegian også blitt kåret til Europas beste lavprisselskap av SkyTrax. Norwegian har rundt 11 000 dedikerte medarbeidere.