Pressemelding -

TERRATEC presenter Aureon 7.1 USB, en ny ekstern førsteklasses lydløsning for multimedia

Den Nettetalbaserte lyd- og multimediaspesialisten TERRATEC åpner opp for den optimale løsningen til bærbare datamaskiner og netbooks. Fleksibel, mobil og med selskapets varemerke, lydkvaliteten, er den eksterne Aureon 7.1 USB etterfølgeren til Aureon 5.1 USB. Den leverer alt den kresne lydentusiasten forventer seg.

Multimediapresentasjoner, de nyeste blockbusterfilmene på DVD, MP3-spor eller imponerende lyd til spill – Aureon 7.1 USB fra TERRATEC gir tilfredsstillende lyd til alle anledninger. Overalt og hele tiden, på PC-en hjemme eller på farten. Den krever ingen installasjon eller konfigurering. Fin lyd blir ikke enklere enn dette: Koble den til USB-porten og nyt.

Noen av de mange høydepunktene inkluderer ekte surroundlyd på 7.1 kanaler, digital inngang og utgang, mikrofoninngang og hodetelefonutgang. Denne lille lydmaskinen fra den Nettetal-baserte multimedialeverandøren har alle de funksjonene man kan vente seg av et lydkort.

Gir en skikkelig herlig lydopplevelse, spesielt til DVD og støtter alle gjeldende standarder som Dolby Digital, AC3, og DTS. I tillegg har Aureon 7.1 USB kontroller som gjør at volumet kan justeres direkte på enheten.

Pris og tilgjengelighet

Aureon 7.1 USB vil finnes i utvalgte butikker og hos forhandlere fra desember, med en anbefalt pris til forbruker på 550 kroner inkl. moms.

Funksjoner
• USB 1.1 grensesnitt (USB 2.0 kompatibel)
• Strømforsyning via USB-bussen (bus-powered)
• 4 analoge utganger (3,5 mm stereo minijack)
• 2 mikrofoninnganger (3,5 mm minijack)
• 1 hodetelefonutgang (3,5 mm stereo minijack)
• Optisk digital inngang (TOS link)
• Optisk digital utgang (TOS link)
• Lineinngang (3,5 mm stereo minijack)
• AC3 og DTS signaler rutes via digital utgang
• Volum justeres direkte på enheten
• Lydoppløsning: 16 bits
• Analoge samplingshastigheter: 32, 44.1 og 48 kHz, digital: 48 kHz

Tekst og bilder finner du på pressesidene www.terratec.com eller www.ztartitup.com/PressNews.htm, og ønsker du et eksemplar, send meg en e-post!

Kontaktperson for nordiske medier:

Ztartitup Nordic AB

Åke Hyppe

Disponentgatan 1

Mobil: +46 70 795 84 30

ake.hyppe@ztartitup.com

Om TERRATEC
Etter etableringen i 1994 i byen Nettetal i Rhin-regionen, erobret TERRATEC Electronic raskt store markedsandeler. I dag er selskapet den tyske TV-, video- og lydkortprodusenten og en av Europas fremste virksomheter innen multimedia. Selskapets portefølje omfatter produkter som spenner fra profesjonelle PC-lydanlegg for TV/ videoløsninger og hi-fi forbrukerprodukter. Som trendsetter for teknologien, setter TERRATEC kursen for innovasjon av trådløse underholdningsprodukter til hjemmet, internettradioer og digitale TV-løsninger for PC-er og notebooks.

• Data, telekom, IT