Inspirasjonsdagen 2018 - #Techforsociety

Inspirasjonsdagen 2018 - #Techforsociety

Oslo konserthus koker når 1500 ivrige sjeler ankommer årets Inspirasjonsdag, - og på bakrommet sitter omlag 12 spendte sjeler som jobber på spreng for at dagen skal bli en braksuksess.

Inspirasjonsdagen er årets største ODA-happening, en dag fullspekket med inspirerende foredrag og erfaringsdeling. I år har engasjementet rundt dagen nådd en "all time high".

-Vi har hatt en enorm oppslutning i år, med 1500 påmeldte deltakere og mer enn 1000 på venteliste, i tillegg til at vi livestreamer til hele landet. Jeg er utrolig fascinert og imponert over hva det går an å få til i et frivillig nettverk når man virkelig brenner for noe, Ellen Marie Bjerknes, Leder for inspirasjonsdagen.

ODA er Nordens ledende nettverk for kvinner i tech, og på Inspirasjonsdagen står teknologi, ledelse, inspirasjon og det å bygge nettverk på tvers av bransjen i hovedfokus. I år tema: #techforsociety. Årets tema tar for seg teknologiens enorm kraft på samfunnsutviklingen. Teknologi påvirker hvilken retning samfunnet går, og man er derfor nødt til å ta en aktiv rolle i hvordan samfunnet formes.

-Teknologien kan løse noen av de stor utfordringene vi ser rundt om i verden, løse problemer relatert til bla. miljø og helse. Paradoksalt står vi overfor store dillemmaer og problemer når det kommer til representasjon av kjønn i denne bransejen. Kvinner må i mye større grad bidra og ta del i å påvirke hvordan fremtidens teknologi skal være.I en tid med eksponensiell teknologisk utvikling er det essensielt med mangfold i teknologi, Kristine Hofer Næss, Leder i ODA-nettverk.

ODA-nettverk sin visjon er "Lead the change", og årets tema #techforsociety er i kjernen av det.

*Gå ikke glipp av buketten med foredragsholdere som skal ta oss igjennom dagen. Vi er klare fra scenen kl.11:30

Se livestream her.

Elisabeth Neofytou

Pressekontakt PR og kommunikasjonsansvarlig +47 920 88 828

Velkommen til ODA!

ODA er Nordens ledende nettverk for kvinner i IT-bransjen.

ODA ble startet som et selvstendig organ i 2005 av en gruppe kvinner fra forskjellige selskaper i IT-bransjen. Disse kvinnene har siden den gang bygget opp og drevet nettverket på fritiden, og har nå ca 30 frivillige ansatte. Nettverket har en rekke samarbeidspartnere og sponsorer, virksomheter fra IT-bransjen.

ODA sitt mål er å inspirere kvinner i teknologi til å bidra til å styrke kvinner stilling, øke kvinneandelen i IT-bransjen, fremme kvinner, kvinnelige ledere og kvinnelige forretningseiere - til å være mer synlige, og bidra til å skape endring for kvinner i IT.