Olympus annonserer sølvutgaven av det revolusjonerende kameraet OM-D E-M1 Mark II

I kamerabransjen har Olympus’ filosofi alltid vært å fokusere på kundenes personlige mobilitet med produkter med et kompakt og lett design.

I 2019 feirer ikke Olympus-selskapet bare hundreårsjubileum, men også tiårsdagen til den første digitalkameramodellen med Micro Four Thirds-bildebrikke (Olympus PEN E-P1) – et format som fremdeles gir det beste grunnlaget for å kunne tilby det mest kompakte og lette kamerasystemet med bildekvalitet som tilfredsstiller profesjonelle fotografer.

For å feire disse spesielle jubileene, vil Olympus komme med en spesiell sølvutgave av det revolusjonerende OM-D E-M1 Mark II-kameraet med en begrensning på kun 2000 enheter verden over.

Olympus’ president Hiroyuki Sasa kommenterer: «Vi er oppriktig takknemlige for alle kunder og andre interessenter som har støttet Olympus siden grunnleggelsen for hundre år siden. Gjennom forpliktelse til målet vårt om å «gjøre folks liv sunnere, tryggere og mer tilfredsstillende», skal vi fortsette å bidra til fotografikultur og gi fotografielskere over hele verden gleden av å fange og uttrykke spesielle øyeblikk.»

OM-D E-M1 Mark II Limited Silver Edition: Det samme revolusjonerende kameraet, med et klassisk, høykvalitets utseende

OM-D E-M1 Mark II er et pålitelig kamera som oppfyller profesjonelle behov og som tar bilder under varierende forhold – med høy bildekvalitet kombinert med høyhastighets ytelse i et kompakt, men likevel robust kamerahus. Mens det originale, svarte kamerahuset har funksjonell skjønnhet, byr det nye sølvkamerahuset på et klassisk, høykvalitets utseende.

Hovedfunksjoner

Se opprinnelig pressemelding for E-M1 Mark II og Olympus-nettstedet på www.olympus.no for detaljerte funksjonaliteter.

1. Uovertruffent, kompakt og lett systemdesign med støv-, sprut- og fysebestandig (-10 °C) konstruksjon
  2. Innebygget bildestabilisering med fem akser og opptil 6,5 lukkerhastighetstrinns kompensasjon2
  3. Høyhastighets sekvensfotografering for å fange øyeblikk på et brøkdelssekund og 18 bps sekvensfotograferingsytelse i AF/AE følgefokusering
  4. Utmerket bildekvalitet gjennom samspillet mellom en høyhastighets TruePic VIII-bildeprosessor, en Live MOS-bildebrikke med 20,4 megapiksler og Olympus’ anerkjente produktutvalg av M.Zuiko-objektiver med høy oppløsning

Tilgjengelighet og prising

OM-D E-M1 Mark II vil selges med en begrensning på kun 2000 enheter verden over fra slutten av februar 2019 til en veiledende utsalgspris1 på EUR 1699.

Som med alle kameraer og objektiver fra Olympus, er E-M1 Mark II Silver Edition dekket av en gratis garantiutvidelse på seks måneder3 når det registreres på MyOlympus-plattformen på www.my.olympus.eu

Produktspesifikasjonene kan endres uten varsel. Besøk Olympus-hjemmesiden på www.olympus.no for å se de nyeste spesifikasjonene.

1Veiledende utsalgspris

2Med Sync IS og objektivet M.Zuiko Digital ED 12-100mm F4.0 IS PRO, brennvidde: 100 mm (tilsvarende 35 mm: 200 mm), bildestabilisering ved halvveis trykk på utløserknappen: av, overholder CIPA-standard, når korrigering utføres på to akser (Yaw/Pitch).

3Seks måneder i tillegg til den lovbestemte garantien i landet der produktet ble kjøpt.

• Kino, film, foto

• objektiv