Lokale krefter satser stort med nytt Montér-byggevarehus i Verdal

Byggevarekjeden Montér får et nytt tilskudd ved åpningen av nytt byggevarehus i Verdal. Lokale krefter står bak det nye tilbudet som både proff- og privatkunder vil få stor glede av.

Montér Verdal åpner i juni og har Stjørdals-selskapet Veiskille Drift AS som eier. Veiskille Drift eier også Montér Stjørdal som åpnet i fjor.

– Byggevarehuset blir på 2.200 kvadratmeter fordelt på 1.000 kvadratmeter innendørs butikk og 1.200 utendørs butikk under tak. Denne utebutikken får drive thru med enkel handel og opplasting av byggevarer. Det er noe alle setter pris på når det er mye vær utenfor, sier Per Arne Hoff.

Hoff er daglig leder i Montér Stjørdal og vil også fungere som dette for Montér Verdal. Han forteller at det nye byggevarehuset vil satse stort på interiør og maling.

– Vi får en proff malingsavdeling og stor interiøravdeling med utstilling av kjøkken, bad og garderobe fra Aubo. Interiørbevisste kunder har mye å se frem til, sier Hoff.

Byggevarehuset får åtte faste medarbeidere. Rekrutteringen er i full gang. Hoff ser frem til å åpne det nye byggevarehuset.

– Kommunen har et aktivt næringsliv som vi ønsker å være en god partner for. Det er en stor ressurs for nærings- og prosjektutvikling å ha et godt byggevarehus i lokalmiljøet. Vi får et stort vareutvalg og vil hjelpe både næringsliv og privatpersoner med å realisere små og store prosjekter, sier han.

Bak den landsdekkende Montér-kjeden står Optimera som selv eier rundt 100 av de 140 byggevarehusene i kjeden. Målt i antall byggevarehus er Montér landets største kjede.

– Vi ønsker Veiskille Drift hjertelig velkommen med sitt andre byggevarehus i Montér-kjeden. Det er en stor satsing som også bidrar til å forsterke Montérs posisjon i Trøndelag overfor både proff- og forbrukerkunder, sier direktør Sondre Opheim i Optimera Handel.

Optimera satser stort på regionen. Tidligere denne måneden kunne selskapet offentliggjøre at fem byggevarehus langs Trøndelagskysten bytter kjede til Montér. For ett år siden åpnet dessuten Optimera Byggsystemer fabrikk i Meråker. Fabrikken produserer takstoler, precut og bygningselementer basert på byggetegninger.

• Byggeindustri, bransjespørsmål

• byggevarehandel

• Trøndelag

Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk, Optimera Handel, Rencon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.