Ole-Jørgen Mo ny kommersiell direktør for Optimera

Ole-Jørgen Mo (47) tiltrådte 1. mars i nyopprettet stilling som kommersiell direktør for Optimera. Stillingen inngår selskapets ledergruppe og innebærer et overordnet ansvar for all markedsføring, butikkutvikling og e-handel i selskapet.

Mo kommer fra stillingen som direktør for Region vest i Optimera. Siviløkonomen har lang fartstid innenfor byggevarebransjen. Han var med fra Optimeras begynnelse da LA Lund AS inngikk som element i etableringen av byggevareselskapet.

Siden har Mo hatt ledende roller inkludert ansvar for ulike regioner og i Montér-kjeden. Han har også hatt styreverv i flere Optimera-virksomheter og levert sterke resultater i både proff- og forbrukermarkedet på Vestlandet de siste ti årene.

– I byggevarebransjen kommer et vell av nye produkter, konsepter og trender. Som kommersiell direktør skal jeg blant annet jobbe for at proff-kundene skal kunne konsentrere seg om sine kjerneaktiviteter, mens vi ordner resten. Jeg tar fatt på oppgaven med stor glød, sier kommersiell direktør Ole-Jørgen Mo i Optimera.

Optimera er Norges største virksomhet innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og Montér. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain. Konsernet har mer enn 180.000 medarbeidere i 68 land og er Europas største distributør av byggevarer.

• Byggeindustri, bransjespørsmål

• byggevarer
  • optimera
  • optimera proff
  • byggevarehandel
  • montér

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og Montér.