Fra mars er Ole-Jørgen Mo kommersiell direktør i Optimera.

Ole-Jørgen Mo ny kommersiell direktør for Optimera

Ole-Jørgen Mo (47) tiltrådte 1. mars i nyopprettet stilling som kommersiell direktør for Optimera. Stillingen inngår selskapets ledergruppe og innebærer et overordnet ansvar for all markedsføring, butikkutvikling og e-handel i selskapet.

Mo kommer fra stillingen som direktør for Region vest i Optimera. Siviløkonomen har lang fartstid innenfor byggevarebransjen. Han var med fra Optimeras begynnelse da LA Lund AS inngikk som element i etableringen av byggevareselskapet.

Siden har Mo hatt ledende roller inkludert ansvar for ulike regioner og i Montér-kjeden. Han har også hatt styreverv i flere Optimera-virksomheter og levert sterke resultater i både proff- og forbrukermarkedet på Vestlandet de siste ti årene.

– I byggevarebransjen kommer et vell av nye produkter, konsepter og trender. Som kommersiell direktør skal jeg blant annet jobbe for at proff-kundene skal kunne konsentrere seg om sine kjerneaktiviteter, mens vi ordner resten. Jeg tar fatt på oppgaven med stor glød, sier kommersiell direktør Ole-Jørgen Mo i Optimera.

Optimera er Norges største virksomhet innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og Montér. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain. Konsernet har mer enn 180.000 medarbeidere i 68 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og Montér.

Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk, Optimera Handel, Rencon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.

Optimera AS
Østre Aker vei 260