Styrker Montér-kjeden i Trøndelag ved etablering i Stjørdal

Byggevarekjeden Montér styrker virksomheten overfor privatmarkedet ved Trondheim gjennom nyetablering i Stjørdal. Montér Stjørdal vil bli drevet av lokale eiere.

Med 15 milliarder kroner i årlig omsetning ligger Optimera i têt innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør i Norge blant annet gjennom kjedene Optimera Proff og Montér.

– I Trondheim og omegn står vi ekstra sterkt overfor proffmarkedet gjennom to Optimera Proffsenter. Montér Stjørdal ligger en kort kjøretur øst for Trondheims bygrense og vil bidra til å styrke Montér overfor privat- og proffmarkedet i regionen, sier direktør Sondre Opheim i Optimera Handel.

I regionen er Montér også på Klett rett sør for regionhovedstaden, samt i Brekstad og Grong.

Det nye byggevarehuset er en lokalt eid forhandler i Montér-kjeden. Kjeden har totalt 140 byggevarehus, hvorav Optimera eier rundt 100. Montér henvender seg også til proffmarkedet med hele Optimeras tjenestetilbud.

– Som del av Montér-kjeden får vi tilgang til et stort spekter av byggevarer i et konkurransedyktig prisleie. Byggevarehandel i dag handler både om dette og tilknyttede tjenester som bidrar til forenkling og effektivisering av byggingen. Det er en klar fordel for oss å være i Montér hvor vi får anledning til å tilby dette til kundene, sier daglig leder Per Arne Hoff i Montér Stjørdal.

Blant annet vil Montér Stjørdal kunne levere ferdige bygningselementer, takstoler og precut fra Optimera Byggsystemers anlegg i Meråker som åpnet 28. april i år. Vareutvalget til Montér går langt utover hva som vil være tilgjengelig lokalt, men kan bestilles hos Montér Stjørdal.

Hoff har bakgrunn som tømrer og fra vindus- og dørforhandler Tore Ligaard. Han har samlet erfarne medarbeidere fra byggevarebransjen til å drive det nye byggevarehuset.

Medarbeiderne vil motta kundene i en innebutikk på 1000 m2 som inkluderer egen Aubo-kjøkkenutstilling og i utebutikken på 1200 m2 under tak med mulighet for å kjøre inn for enkel opplasting. Et klimatisert listverksrom gir trygghet for at listverk kan hentes og monteres direkte fra byggevarehuset uten risiko for krymping.

• Bygg, eiendom

• byggevarehandel

• Trøndelag

Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk, Optimera Handel, Hansmark, Rencon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.