Månedens takk – januar

Månedens takk – januar

Over hele landet, hver eneste dag, er det mennesker der ute som gjør en helt spesiell innsats for organdonasjon. De jobber frivillig på stand, støtter arbeidet med gaver, gir organdonasjon et ansikt, foredrar og underholder, lager happenings med venner, og gjør alt de kan for å spre dette livreddende budskapet.

I løpet av 2015 vil vi hver måned trekke frem en person eller gruppe, for å takke og hedre dem for deres utrettelige innsats for at flere skal få livet i gave.

Månedens takk går til Leif Tore Lorentzen, en engasjert og driftig bodøværing, som i mange år har arbeidet for å få flere til å si ja til organdonasjon.

Hvert eneste år mobiliserer han hundrevis av frivillige på stands til Donasjonsdagen og Valentinsdagen. Han er en kjent og kjær skikkelse i lokalsamfunnet, og selve innbegrepet på frivillig engasjement. Han er spesielt glad i barn og unge, som han mener er vår viktigste ressurs. På Donasjonsdagen i 2014 fikk han med seg over 60 ungdomsskoleelever på forskjellige stands i Nordland.

I tillegg til Stiftelsen Organdonasjon, har han også vært aktiv i Foreningen for hjertesyke barn (FFHB) og i Landsforeningen for Nyrepasienter og Transplanterte (LNT).

Leif Tore er en av mange frivillige som hvert år gjør en fantastisk innsats for organdonasjon. Med denne verdifulle innsatsen, kan vi nå ut til enda flere med budskapet om å si ja. Et ja som redder liv.

Tusen takk for det viktige arbeidet du gjør!

Les intervju med Leif Tore Lorentzen