TORO serverer mer mat- og miljøinspirasjon

TORO serverer mer mat- og miljøinspirasjon

Nye toro.no ønsker å inspirere nordmenn og hjelpe dem å velge klimasmart mat.

Først ute med klimamerking på matprodukter og splitter nye nettsider; høsten 2019 har stått i nylanseringens tegn for TORO - merkevaren som serverer 250 millioner middagsporsjoner på norske matbord - hvert år.

Møtes der hjemmekokkene er
TORO vil inspirere hjemmekokkene der de er: nemlig på nett. Mat har mer enn 160 millioner treff på Google i Norge hvert år, og veksten er på hele 17 prosent årlig. – Det har vært viktig å lage en brukervennlig webside som gjør at inspirasjonen fra TORO skal være lett å finne fra Google, sier Caroline Eikeland Sjølie som har stått ved prosjektgrytene – gjennom hele prosessen fra A til Å.

Lettere å velge klimasmart
Mens annenhver nordmann vil spise mer klimavennlig, synes bare én av ti det er lett å vite hvilken klimapåvirkning de enkelte matvarene har (Norstat april 2019). TORO ønsker å hjelpe forbrukerne og har derfor laget et eget klimamerke som gjør det lettere å velge klimasmarte produkter. Klodemerket ble lansert i oktober 2019.

Sunnere, grønnere, bedre
Har du lyst å gjøre maten litt grønnere, litt sunnere og litt bedre, hjelper TORO deg gjerne med oppskrifter og tips. Det er bare å klikke deg inn på toro.no og la deg inspirere til å lage skikkelig god mat som er bra for deg og bra for kloden!

Tags

Kari Westersund