Arne B. Corneliussen kjøper Norstamp

Arne B. Corneliussen kjøper Norstamp

Arne B. Corneliussen AS («ABC») har signert og gjennomført en avtale om kjøp av firmaet Norstamp AS («Norstamp etikett og emballasje») av Stormbull AS. Selskapet er en leverandør av etiketter og emballasje til det norske markedet.

ABC, et selskap som er del av Orkla Food Ingredients, har inngått en avtale om kjøp av 100 prosent av aksjene i Norstamp etikett & emballasje.

Norstamp etikett & emballasje er en veletablert leverandør av etiketter og emballasje, og vil etter oppkjøpet fortsette som en selvstendig enhet. Selskapet har i tillegg til egen digital produksjon av etiketter, egen designavdeling, og et bredt sortiment innen ulik emballasje. Selskapet omsatte i 2022 for 44 millioner kroner, har åtte ansatte og holder til i Stokke i Vestfold.

- Norstamp etikett & emballasje har en portefølje som er komplementær til ABC. Med oppkjøpet vil vi kunne tilby våre kunder et bredere produktspekter og styrke oss som partner for kjøtt- og fiskeindustrien. I tillegg forventer vi synergier med vårt søsterselskap Bako som er en stor leverandør av emballasje og pynt til bakeriindustrien, sier Roar Furuhaug, administrerende direktør i ABC.

- I over 10 år har vi jobbet med å posisjonere Norstamp etikett & emballasje til å bli en solid leverandør av emballasje til det norske markedet innen næringsmiddelindustrien. Selskapet har i dag et bredt utvalg av kunder i hele Norge, fra et lite ysteri i Brimiland til noen av Norges største kjøttprodusenter. Vi er derfor glade og stolte over å bli en del av Orkla Food Ingredients og deres datterselskap ABC. Sammen med ABC skal vi videreutvikle og utvide Norstamp etikett & emballasje til å bli en totalleverandør av uttrykk og løsninger som dekker våre kunders behov, sier Bjørn Moi, daglig leder i Norstamp etikett & emballasje.

- Jeg er svært tilfreds med at Norstamp, som har vært en del av Stormbullkonsernet i mer enn 20 år, knyttes til et miljø hvor selskapet kan utvikles videre sammen med ABC og Orkla. Norstamp har hatt en god utvikling de senere år med dyktige medarbeidere og et betydelig potensial til vekst og lønnsomhet, sier Stormbulls eier og konsernsjef Christian Fossum.

Partene er blitt enige om ikke å offentliggjøre kjøpesummen.

Orkla Food Ingredients

Oslo, 20. april 2023

Ref.:

Administrerende direktør i ABC
Roar Furuhaug
Tlf.: +47 900 24 889

Salgs- og markedssjef i ABC
Anders Holm
Tlf.: +47 480 25 010

Om Arne B. Corneliussen AS
Arne B. Corneliussen AS er et heleid datterselskap av Idun Industri AS og dermed en del av Orkla Food Ingredients, som er blant Europas ledende leverandører av ingredienser til bakerier og annen næringsmiddelindustri. ABC er en toneangivende fullsortimentsleverandør til kjøtt-, fisk- og næringsmiddelindustrien. Produktspekteret omfatter ingredienser, hjelpe- og tilsetningsstoffer, krydder, smaksstoffer, emballasje, natur- og kunsttarmer. ABC skreddersyr kundespesifikke blandinger i de fleste størrelser og kvanta i sitt moderne produksjonsanlegg på Økern.

Om Orkla Food Ingredients
Orkla Food Ingredients er den ledende aktøren i Nord-Europa innen bakeri- og iskremingredienser. De største produktgruppene er bakeri- og iskremingredienser, margarin- og smørblandingsprodukter, marsipan og plantebaserte matvarer. Orkla Food Ingredients har en direkte tilstedeværelse i 22 land, som sikrer nærhet til kundene.

Orkla har en langsiktig og industriell tilnærming til porteføljeselskapene. Vi investerer i selskaper der vi kan bidra til ytterligere verdiskaping gjennom vår kompetanse, forbrukerinnsikt og erfaring med å utvikle ledende merkevarer. Med en aktiv porteføljestyring retter vi oss mot raskt voksende forbrukersegmenter og markeder.