Anders Christian Guttormsen er ny administrerende direktør i Orkla  Confectionery & Snacks Norge.
Anders Christian Guttormsen er ny administrerende direktør i Orkla Confectionery & Snacks Norge.

Ny adm. direktør i Orkla Confectionery & Snacks Norge

Anders Christian Guttormsen (40) er utnevnt til ny administrerende direktør i Orkla
Confectionery & Snacks Norge.

Han tiltrer stillingen 1. april og etterfølger Ingvill T. Berg, som ble utnevnt til konserndirektør og leder for forretningsområdet Orkla Confectionery & Snacks 14. januar i år.

– Jeg er veldig glad for at Anders har takket ja til å lede Orkla Confectionery & Snacks Norge. Han har en bred og solid kommersiell bakgrunn og er en erfaren leder med strategisk overblikk og høy merkevarekompetanse, sier Ingvill T. Berg.

Siden 2019 har Anders Christian Guttormsen vært salgsdirektør i Orkla Foods Norge, hvor han også har jobbet som kjedesalgssjef og kategori- og kundedirektør. Han har vært i Orkla siden 2006.

I stillingen som adm. direktør i Orkla Confectionery & Snacks Norge vil han inngå i ledergruppen i forretningsområdet og rapportere til Ingvill T. Berg.

Kari Westersund

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør Orkla ASA +47 928 56 192