Kristine Eilertsen slutter i OPF

Kristine Eilertsen slutter i OPF

Kristine Eilertsen har valgt å si opp sin stilling som direktør for Personkunde og slutter i 2024 etter endt foreldrepermisjon. Siden hun kom til Oslo Pensjonsforsikring har Kristine ledet arbeidet med å bygge fundamentet både for satsingen på boliglånsmerkevaren Kassa og for at OPF skal fortsette å levere gode kundeopplevelser, også etter at regelverket for ny offentlig tjenestepensjon trer i kraft.

– Jeg har hatt gleden av å jobbe sammen med dyktige kolleger og medarbeidere i en viktig periode for OPF. Sammen har vi bygget opp to nye avdelinger, definert et nytt målbilde og lagt strategien for at OPF skal levere markedsledende kundeopplevelser innen pensjon. Noe av det aller mest spennende var arbeidet med å utvikle og lansere Kassa som en utfordrer i boliglånsmarkedet. Dette føles som et naturlig tidspunkt å gi stafettpinnen videre, sier Kristine.

Kristine ble ansatt i OPF for å ha et særskilt fokus på å øke utviklingstakten innen pensjon og utlån samtidig som stabil og god drift skulle opprettholdes.

– Jeg vil takke Kristine for å ha lagt grunnlaget for OPFs videre arbeid på disse områdene, sier Lars Haram, administrerende direktør i OPF.

Lise Karlsen vil fortsette å fungere som interimsleder for Personkundeavdelingen inntil en permanent løsning er på plass.

Oslo Pensjonsforsikring er et solid og veldrevet livsforsikringsselskap som tar hånd om pensjonsordningene og personalforsikringene til ansatte i Oslo kommune og selskap de eier. Oslo Forsikring (OF) er et heleid datterselskap av Oslo Pensjonsforsikring (OPF), og forsikrer bygninger, motorvogner og andre verdier hvor Oslo kommune har et ansvar.

Oslo Pensjonsforsikring er blant de største ikke-statlige kapitalforvalterne i Norge, med over 130 milliarder kroner i forvaltningskapital. Av denne forvaltningskapitalen har konsernet investert rundt 23 milliarder innenfor eiendom. Totalt omfatter det en eiendomsportefølje på om lag 670 000 kvadratmeter. Dette gjør Oslo Pensjonsforsikring til en betydelig eiendomsforvalter i Norge.

Oslo Pensjonsforsikring ble etablert i 1902 og er heleid av Oslo kommune. Virksomheten omfatter forsikring av mer enn 3000 bygninger og pensjonsordninger for om lag 187000 yrkesaktive, pensjonister og tidligere ansatte i kommunen samt boliglån på det åpne markedet. OPF konsernet har 135 ansatte som holder til i moderne lokaler på St. Olavs plass 5 i Oslo sentrum.

Lars Haram

Administrerende direktør 930 39 893