Gleder seg til den gode stemningen

Møt økonomiansvarlig i Oslo Pride: Marius Skotnes Bakke. #pridebloggen tar deg tett på folka som året rundt jobber for å skape Oslo Pride.

Navn: Marius Skotnes Bakke
Rolle: Økonomiansvarlig
Frivillig i antall år: Halvannet (1,5).
Ellers: Jusstudent ved Universitetet i Oslo, liker å trene, lese historie,

Hvem eller hva hva var grunnen til at du med som frivillig da du gjorde det?
–  Jeg ble rekruttert av styreleder i Oslo Pride til å bli en del av organisasjonen. Mens vi først diskuterte en rolle i en av organisasjonens faggrupper, endte det raskt med at jeg gikk rett inn i rollen som økonomiansvarlig for organisasjonen som helhet. Å gå fra kun å ha opplevd Oslo Pride som en deltaker og rett inn i ledelsen av festivalen bød på en bratt læringskurve, men jeg fikk god oppfølging, noe som gjorde det hele lettere.

Hva er det viktigste for deg med Oslo Pride?
– For meg er det viktigste med Oslo Pride at festivalen bidrar til å sette fokus og synlighet på en minoritet i samfunnet.

Hva er det beste med å være frivillig?
– Jeg vil si at det beste med å være frivillig i Oslo Pride er all den lærdommen jeg har tatt fra det, og alle menneskene jeg har har blitt kjent med.

Og hvorfor anbefaler du alle å melde seg som frivillig?
– Jeg anbefaler folk å melde seg som frivillig for å kunne bidra til en festival som helt ut er drevet av frivillighet, noe som er meget givende. Organisasjonen er veldig bred, og de aller fleste vil kunne finne noe interessant å jobbe med her. Jeg vil anbefale alle å ta seg en titt på nettsidene våre og se om de finner noe de synes er interessant.

Hva er ditt personlige mål med å bidra i år?
– Som økonomiansvarlig er mitt personlige mål å fortsette arbeidet med å legge til rette for en stadig bedre festival til glede for både publikum, deltakere og de frivillige.

Hva gleder du deg mest til under sommerens vakreste ti dager lange eventyr - Oslo Pride 2016?
– Ja, si det, det er så veldig mye artig som skjer. Paraden og Skeiv Natt er alltids på listen over ting jeg ønsker å få med meg, men helt ærlig, det er god stemning gjennom hele festivalen jeg gleder meg mest til.

• Oslo Pride drives på frivillig basis. Om lag 50 mennesker jobber året rundt for å skape festivalen. Og under gjennomføring er rundt 300 frivillige med for å få det hele arrangert.

• økonomiansvarlig
  • pridebloggen