– Oslo Pride er julaften, nyttårsaften og 17. mai på én gang

Blogginnlegg -

– Oslo Pride er julaften, nyttårsaften og 17. mai på én gang

– Oslo Pride er julaften, nyttårsaften og 17. mai på én gang. #pridebloggen tar deg tett på folka som lager Oslo Pride. Møt Bente Jørgensen aka Bente Talentet, Oslo Prides kultur- og eventsjef.

Navn: Bente Jørgensen aka Bente Talentet
Rolle i Oslo Pride: Kultur- og eventsjef
Yrke utenom: Miljøarbeider og utekontakt

Hvem eller hva hva var grunnen til at du med som frivillig da du gjorde det?
– Jeg husker ikke helt, jeg har jobbet med priderelaterte ting i årevis og satt i styret til Skeive Dager ifra 2002-2004. Jeg ble vel spurt om å bli som fagsjef i Oslo Pride etter at jeg jobbet som produsent under EuroPride 2014 :)

Hvilken rolle hadde du første gang du bidro for å få festivalen arrangert?
– Jeg satt som nevnt i styret, og så var jeg løpejente for de som arrangerte Kvinnekvelden 2003 :)

Hva er det viktigste for deg med Oslo Pride?
– At festivalen favner om alle filer og fasonger og at vi klarer å få med alle aktører og folk som vil bidra.

Hva er det beste med å være frivillig?
– For min del er det jo å få være med å bestemme hele programmet på hovedscenen i Pride Park. Jeg får booke alt jeg liker sammen med folka i eventgruppa!

Og hvorfor anbefaler du alle å melde seg som frivillig?
– Fordi det er en unik opplevelse å få være med på å lage Pride. Det er julaften, nyttårsaften, 17. mai og bursdag i fire dager. Samholdet blant alle de frivillige er fantastisk og stemningen under hele festivalen og i parken er helt sjukt bra, alltid. Dessuten får du en følelse av å ha vært med på noe historisk og viktig, hver gang.

Hva er ditt personlige mål med å bidra i år?
– Mitt mål med å bidra er å øke publikumstallene enda mer fra i fjor. Er jo litt væravhengig, men ingen skal si at det manglet noe på programmet i alle fall.

Hva gleder du deg mest til under sommerens vakreste ti dager lange eventyr - Oslo Pride 2016?
– Alt er jo svinaktig morsomt, men paradelørdagen er jo en höydare. I fjor booket jeg meg selv som DJ til hovedscenen mellom show og konserter, det skal jeg gjøre i år og. Stemningen i parken var elektrisk.