Digital Oslo Pride 2020 - Følelsen av å være en del av noe større

Sammen med VIERLIVE skal Oslo Pride produsere en rekke sendinger med Pride-innhold. Vi er så glade for å kunne si at det blir festival!

Oslo 11.05.2020

Det er viktigere enn noen gang at vi nå står samlet, og viser hverandre vår støtte. Vårt prinsipp om å være tilgjengelige for flest mulig, heve stemmer som ikke alltid blir hørt og fremme skeiv kultur og kunst vil være i førersetet under Digital Oslo Pride 2020.

At festivalen tilgjengeliggjøres i så stor grad er noe Oslo Pride ser frem til å ta med seg i fremtidens gjennomføringer, og forhåpentligvis vil våre digitale løsninger appellere til et større og enda mer mangfoldig publikum.

Sitat Fredrik Dreyer, Styreleder, Oslo Pride

Den digitale festivalen vil være en helhetlig produksjon der vi setter fokus på skeiv tematikk. Digital Oslo Pride presenterer med denne festivalen en ny måte å formidle skeivt og aktuelt innhold på ved å sy sammen alle delene av festivalen. Sammen med et godt produksjonsteam vil vi levere sendinger av høy kvalitet og underholdningsverdi.

Nå som vi jobber frem digitale løsninger har vi muligheten til å smelte sammen våre store prosjekt og gi publikum en følelse av å delta på Oslo Pride. Med overlappende konserter og talkshow skaper vi underholdning med mening! En stor del av produksjonen vil handle om å tilgjengeliggjøre Innhold fra Pride House, vi lanserer nemlig Pride Talks!

Vi gleder oss til å samarbeide med Oslo Pride om å produsere innhold som bærer den faglige tyngden Oslo Pride har. Samtidig er det morsomt å jobbe ut et estetisk uttrykk som gir noe av følelsen Oslo Pride skaper hvert år med sprudlende liv – i trygge, store rom i byen – nå i cyberspace.

Sitat Haakon Mathisen, Prosjektleder og regissør, VIERLIVE

Oslo Pride Parade er vårt mest synlige arrangement under festivalen, og vil i 2020 ta form i en digital sending. Sendingen vil vare i omtrent 3 timer og være en blanding av live- og forhåndsinnspilte innslag. Sendingen vil avsluttes med paradeshow som blir livestreamet fra Gamle Hovedbiblioteket i Oslo. Vi ønsker at flest mulig av organisasjonene og gruppene som vanligvis deltar i paraden også bidrar til den digitale markeringen, og inviterer dere derfor til å sende inn deres bidrag. Fristen for å sende inn bidrag er 10. Juni og påmeldingsskjema ligger her: Påmeldingsskjema Digital Parade

Festivalens program slippes 1. juni, og vi sprekker nesten av stolthet når vi tenker på alle som bidrar for at Digital Oslo Pride 2020 blir en fantastisk festival. Uten våre samarbeidspartnere, frivillige og fantastiske publikum hadde vi gått en enda mer usikker fremtid i møte. Nordic Choice Hotels og Nordea er våre Stolte Hovedpartnere og Eplehuset, Helseutvalget og Oslo Kommune fortsetter som Stolt Partner.

Festivalen blir selvfølgelig gratis og vi håper publikum vil være med oss både i hjertet og fysisk ved å delta på våre livesendinger med paraden i spissen, lørdag 27. juni. Vi vil gjøre det enkelt for publikum å oppnå kontakt med festivalen og hverandre gjennom interaktive løsninger på alle våre sendinger.

Vi oppfordrer publikum til å allerede nå planlegge sin paradefeiring 27. juni - for paradesendingen vår blir helt rå!

Vil du bidra?

Digital Pride er nytt for oss, og vi oppdager stadig nye områder hvor flere frivillige kan bidra. Ettersom festivalen ikke lenger finner sted i byens gater trenger vi hjelp fra våre frivillige til å synliggjøre festivalen på andre måter. Vil du være frivillig? Send mail til frivillig@oslopride.no

Oslo Pride trenger støtte både med synlighet og finansiering. Derfor kan du som publikum bidra ved å bruke våre emneknagger #støttpride og #oslopride2020 på sosiale medier, spre kunnskap om oss og andre aktører, melde deg som frivillig, eller kjøpe støtteprodukter på støttpride.no dersom du har mulighet til det.

Vil du bidra direkte kan du vippse et valgfritt beløp til #727272.

Du og din bedrift kan være med å vise støtte til mangfold og likeverd i 2020 gjennom å bli Stolt Oslo Pride Partner. Gå til https://www.oslopride.no/become-partner

Lenker:

Paradepåmelding: https://forms.gle/7q2HSJXMCHTfyhv8A