Sniktitt på Oslo Pride-låta 2016

Sniktitt på Oslo Pride-låta 2016

Møt Espen Andreas Haugland og sniktitt på Oslo Pride-låta 2016 «Werk Like Beyoncé».

Espen Andreas Haugland fra Salangen i Troms lager den offisielle Oslo Pride-låta i 2016. Hauglands artistnavn er Espen Era, og han ble kåret vinner av pridlåtkonkurransen denne vinteren i møte med 12 andre innsendte bidrag.

Det var planlagt at Hauglands låt «Werk Like Beyoncé» skulle slippes i dag, 15. april. Låta er nesten klar, og siste finpuss og mastring skjer akkurat nå. Lanseringen av låta er derfor utsatt til 4. mai, men som plaster på såret får vi i dag en smakebit på låta og hilsen fra Espen:

Om Espen Andreas Hauglan og Oslo Pride-låta:

Espen Andreas Haugland skal opptre med Oslo Pride-låta 2016 «Werk Like Beyoncé» i Pride Park i Spikersuppa onsdag 22. juni og under paradeshowet i Pride Park lørdag 25. juni.

Haugland holder på med sin bachelor i musikkproduksjon ved Høgskolen i Hedmark og bruker mye av sin tid på å skrive, produsere og fremføre sine egne låter. Som en del av bacheloren har han studert seks måneder ved Musicians Institute i Los Angeles, med fokus på vokal- og sangteknikk.

Juryen som kåret Hauland vinner av pridelåtkonkurransen besto av KUUK-admiral Mira Berggrav Refsum, Monica Harmonica Johansen (artisten også kjent som Minnie-Oh), Wenche Yoon Wolden fra FYC-Queerdo og artisten Tooji, som hadde Oslo Pride-låta i 2015. Jurymedlemmene stemte på sine favoritter blant de 13 innsendte bidragene, fra 11 ulike artister og band. Med låten «Werk Like Beyoncé» var Hauland klar favoritt i juryen.

I følge både Mira Berggrav Refsum og Tooji har Hauglands låt «Werk Like Beyoncé» skikkelig hit-potensiale. Refsum er tydelig på at låta er en stor feiring av det å ikke være A4, og at låta gjør det på en upretensiøs og morsom måte.

Med nær 100.000 mennesker innom portene på våre hovedarrangement i 2015, er Oslo Pride en av landets største festivaler arrangert med frivilligkraft. Bli med på sommerens vakreste eventyr og delta på Oslo Pride 2016 fra 17. juni til 26.- juni!

Gjør deg klar til vår ti dager lange festival, hvor vi sammen feirer vår frihet. Med nær 200 ulike arrangement på programmet – konserter, show, debatt og mye annet – er det bare å føre opp i kalenderen. Og husk at det er gratis inngang på nesten alle Oslo Prides hovedarrangement!