August-Sølvmikken til TV2 og Los & Co

Sølvmikkenåret, som går fra september til august, er forbi. En kampanje for TV 2 Sport Premium signert LOS & CO går til topps i årets siste kåring.

Alle spotene i vinnerkampanjen for TV 2 Sport Premium avsluttes av Neil Innes som synger «How Sweet To Be An Idiot», som for å sette to tjukke streker under det vi allerede vet: Denne kampanjen og dette produktet er myntet på ekte fotballidioter!

Slikt vet sølvmikken-juryen å sette pris på, og den skriver følgende i sin begrunnelse: «Sølvmikken går denne måneden til TV 2 sin appell til fotballfrelste. Håndverket er solid, og juryen kan fra tidligere i radioåret huske flere gode spoter laget over samme lest. Konseptet treffer målgruppen og er introvert på en fin måte. Det er også godt å høre at det er mulig å snakke om fotball uten de typiske lydene av fløyter og jubel i bakgrunnen. Her har man i stedet brukt en meget passende låt, og stoler på at de som forstår, forstår».

Kreativt team bak kampanjen har vært Ragnar Roksvåg og Jan Cato Tangen i LOS & CO. Spotene er produsert av Sagveien Resort.

Andreplassen denne måneden går til Både Og Radiobyrå for en kampanje for AJ Produkter, mens tredjeplassen tildeles Saatchi & Saatchi for deres kampanje for Norges Varemesse.

Hør vinnerspotene HER.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Alle Sølvmikkvinnerne går videre til Gullmikken, radiobransjens årlige prisutdeling som arrangeres i oktober hvert år. Gullmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Gullmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• Massemedia

• riksdekkende
  • radio
  • lyden av norge