Finn til topps i desember-Sølvmikken

Try/Apt gikk til topps i Sølvmikken for desember med en julegave-relatert kampanje for Finn.no

Sølvmikken kårer månedlig det beste som bli laget av radioreklame her i landet, og i årets siste måned var det altså Finn.no som gikk av med seieren med en kampanje om hvor lett det kan være å kvitte seg med julegaver man ikke vil ha.

Noen julegaver er jo som kjent finere enn andre, og gaver man setter mindre pris på blir gjerne stående og samle støv. Men løsningen på problemet er like enkel som den er grei: selg eller gi dem bort på Finn.no!

Juryen lot seg sjarmere av radiospotene, og konkluderte etter gjennomlytting med at dette var "short and sweet". - Relevant, enkel og kul ide, uttaler juryen, og legger til at det er gøy at pakke-opp-grepet kan oppleves som nytt og underholdende.

Kreativt team hos Try/Apt er Anders Holm, Sebastian Prestø, Martin Thorsen og Henrik Hagelsteen. Det er Verdens Sterkeste Mann som har produsert spotene for radio.

Andre og tredjeplassen i Sølvmikken for desember gikk til henholdsvis LOS & CO med en kampanje for TV2, og til Try med en kampanje for Djuice.

Hør alle vinnerspotene her

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Alle Sølvmikkvinnerne går videre til Gullmikken, radiobransjens årlige prisutdeling som arrangeres i oktober hvert år. Gullmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Gullmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• Massemedia

• sølvmikken
  • riksdekkende
  • radio