Pressemelding -

Forseggjort radioreklame for solide klær tok hjem årets første Sølvmikk til Los & Co

Det nye Sølvmikk-året er igang, og januarvinneren er Los & Co med en kampanje for Wenaas arbeidsklær. Sammen med Sagveien Resort har byrået laget et knippe omstendelige spotter der arbeidsklærnes mange fortreffeligheter settes under lupen. Og nettopp dét skjer på ganske intenst vis i løpet av noen anspente og kanskje ikke helt sannsynlige situasjoner.

Byrå: Los & Co, kreativt team: Hans Christian Grønn og Jan Cato Tangen, prosjektleder: Ingunn Dyrrdal Kristensen, produksjonsselskap: Sagveien Resort, kunde: Wenaas

Årets første jurybegrunnelse lyder slik:

«Årets første Sølvmikk går til svært detaljrik og informativ kampanje for yrkes-bekledning. Juryen trekker på smilebåndet og liker godt å være med inn på baderommet og til skittenrøyskurven hvor vår arbeidsmann lurer på hvor mange grader jakka hans skal vaskes på. Beskrivelsen han avlever til sin kone er så rik på tekniske detaljer, som for han er en selvfølge, men for en jury bestående av reklamefolk blir det intet mindre enn svært imponerende. Avslutningen er elegant og i godt samspill med resten av dramatiseringen, rett og slett både godt tenkt og godt gjennomført. Gratulerer! PS. Når kommer det en yrkesbukse for tekstforfattere?»

2. og 3. plass

Andreplassen gåri januar til Maxbo. McCann Oslo har sammen med Sagveien Resort latt seg inspirere av lydboka i et nytt radiokonsept: «Byggevarer – lest av Ivar Nergaard».

Byrå: McCann, kreativt team: Jan Petter Ågren og Stian Birkelid, konsulent: Christopher Dons, produksjonsselskap: Sagveien Resort, kunde: Maxbo

Tredjeplassen går til Würth, som etterhvert har blitt en gammel traver i Sølvmikken-sammenheng. Både Ogs musikalske konsept for verktøy- og byggevareutstyrprodusenten, der vi både lærer om typiske Würth-produkter og selskapets ansatte, viser seg å være både sympatisk og slitesterkt også i 2018.

Byrå/produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå, kreativt team: Eskil Paus, Hans Kristian Heide, Lenny Kittilsen og Ola-Per Ekblom, prosjektleder: Mie Sten, kunde: Würth

Ny Sølvmikken-jury på plass

Nytt kalenderår betyr ny Sølvmikken-jury. De fire førstnevnte har allerede tjenestegjort i en periode, og tar én til, med førstnevnte som juryleder: Silje Fjeld (Naug & Venner), Anna Berg Gjendem (Anorak), Sigurd Solberg (Futatsu) og Vikki de la Cruz (Accenture). Nye krefter i juryen i 2018 er Thale Høy-Pettersen (Kitchen), Ester Hjellum (TRY), Mads Rønold (Per Høj), Mads Bergstrøm (GK) og Anders M. Holm (Morgenstern). Ut av juryen etter lang og tro tjeneste: Alexander Gjersøe (SMFB), Ulrik Solum Waagsether (Ernö), Jan Cato Tangen (Los & Co) og Ingrid Lea (The Oslo Company).

Du hører januarvinnerne og tidligere vinnere i Sølvmikken på Gullmikken.no.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Månedens beste arbeid går automatisk videre til juryering i Årets beste radiospot i Gullblyanten. Sølvmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Sølvmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• Massemedia

• riksdekkende
  • lyden av norge
  • radio hele norge
  • p4

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via de riksdekkende DAB-nettene, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,4 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.