Gå videre til innhold
SØLVMIKK FOR BESTE RADIOREKLAME: Creuna fikk Sølvikken i mars for sin radiokampanje for Shell. Foto: Shell

«Hamburgerstasjonen» vant Sølvmikken for mars

Creuna og Både Og klatret til topps i radioreklamekåringen Sølvmikken i mars med en referanserik og sjangerkyndig musikalsk kampanje for Shell.

Shell jobber hardt for å bli ansett som aktøren som serverer de beste hamburgerne langs veien, og med sin aktuelle radiokampanje produsert av Både Og har de også etablert egne sjangerspesifikke hamburgerstasjoner på radio. Sølvmikken-juryen har følgende å si om jobben som gikk til topps i mars:

«Disse spottene skapte begeistring rundt jurybordet. De er rike på referanser til kanalsjangeren og har en mengde av cheesy ordspill til produktet de skal promotere. Spottene er også godt produsert: Castingen sitter, manusene treffer og lydbildet får oss rett inn i radiostasjonen eller hamburgerstasjonen, om du vil. Juryen ønsker seg flere hamburgerstasjoner og med flere og flere nisjekanaler, er vi spente på fortsettelsen».

Kreativt team hos Creuna var Petter Andersen og Anders Asheim, og spottene ble produsert av Både Og Radiobyrå.

Andreplassen i mars gikk til Anorak for deres radiokampanje for Amnesty International, mens tredjeplassen gikk til Alexander Reklamebyrå for deres Kiwi-kampanje.

Du hører marsvinnerne og tidligere vinnere i Sølvmikken på Gullmikken.no.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Månedens beste arbeid går automatisk videre til juryering i Årets beste radiospot i Gullblyanten. Sølvmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Sølvmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

Tags

4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via det riksdekkende DAB-nettet, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.

Relatert materiale