​Morgenstern vant februarsølvmikken med radiokampanje for Viasat

For andre måned på rad går Morgenstern til topps i radioreklamekåringen Sølvmikken. Denne gangen med spotten «Champions League» for Viasat.

Du har Champions League og så har du … annen fotball! Det er det entydige budskapet i Morgensterns enkeltspott, «Champion League», laget på vegne av Viasat og understreket med effektiv lydlegging fra produksjonsbyrået Sagveien Resort

Dette er hva juryen har å si om månedsvinneren for februar: «En fiffig idé som er rent og enkelt gjennomført. Velbalansert dramatisering som latterliggjør annen fotball sånn akkurat passe mye. Selvfølgelig skal vi se Champions League! Til og med de mindre fotballinteresserte i juryen lot seg begeistre av denne spotten, og slikt må det jo bare bli gull av. Gratulerer!»

Kreativt team hos Morgenstern har vært Torkild Jarnholt og Bjørnar Buxrud.

Andreplassen i februar gikk til DDB Oslo for deres Elkjøpkampanje, mens tredjeplassen gikk til Anorak for deres kampanje for Kolonial.no. Sageveien Resort produserte begge disse kampanjene - i tillegg til vinnerkampanjen.

Hør månedens og tidligere vinnere på gullmikken.no.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Månedens beste arbeid går automatisk videre til juryering i Årets beste radiospot i Gullblyanten. Sølvmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Sølvmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• Massemedia

• radio
  • radio hele norge
  • p4

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via de riksdekkende FM- og DAB-nettene, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.