Nordmenn elsker julemusikk! Julekanalen P7 Klem er landets tredje største radiokanal

Pressemelding   •   des 14, 2017 07:00 CET

VI ELSKER JULEMUSIKK: Julekanalen P7 Klem fortsetter å slå alle lytterrekorder, og er nå landets tredje største radiokanal.

Ferske lyttertall viser at Julekanalen P7 Klem er landets tredje største radiokanal, bare slått av NRK P1 og P4.

Julekanalen P7 Klem er P4s julekanal, og den er nå på lufta for tolvte år på rad. Den 6. november tok P7 Klem på seg nisselua og gikk over til å kun spille deilig julemusikk hele døgnet, noe lytterne viser at de setter pris på.

Nær to millioner lyttere har vært innom kanalen siden julemusikken ble skrudd på i november, dette tilsvarer 43 prosent av alle i Norge over 12 år. Så mye som 1,6 millioner personer har lyttet til kanalen de to siste ukene (uke 48 og 49), noe som tilsvarer 430 000 daglige lyttere. Dette gjør P7 Klem Julekanalen til landets tredje største radiokanal i denne perioden. Kun NRK P1 og P4 har flere lyttere.

Julekanalen P7 Klem har opplevd økende popularitet for hvert år den har vært på lufta. I fjor hørte nesten 2,4 millioner nordmenn på radiostasjonen, en rekord som etter all sannsynlighet vil bli grundig slått i år.

Julekanalen P7 Klem spiller all den beste julemusikken non-stop helt fram til romjulen, og lytterne har selv gitt innspill på hvilken julemusikk de helst vil høre. - Dette har resultert i at kanalen bare spiller alle de største internasjonale juleklassikerne, i tillegg til all den best norske julemusikken fremført av artister som Kurt Nilsen, Maria Mena, Sissel Kyrkjebø og Alf Prøysen, sier programredaktør i P4, Anders Opsahl.

Julekanalen P7 Klem og man høre på DAB, nettradio, mobil og TV.

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via de riksdekkende FM- og DAB-nettene, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.