Fra Oljefondet til Pangea

Fra Oljefondet til Pangea

Pangea Property Partners har rekruttert Aleksander Lee Olsen (30) som ny kommunikasjons- og markedssjef. Han startet i stillingen 2. mars.

Lee Olsen kommer fra Oljefondet der han de siste fire årene har vært kommunikasjonsrådgiver og pressekontakt med hovedfokus på finansiell kommunikasjon. Tidligere har han jobbet med finansiell kommunikasjon i Geelmuyden Kiese, og vært frilansjournalist i Tønsbergs Blad. Lee Olsen er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH).

- Aleksander imponerte oss tidlig med sin forståelse for finansiell kommunikasjon, og skilte seg ut blant mange svært dyktige søkere. Vi er en pan-nordisk rådgiver som jobber mye mot utlandet, og erfaringen hans fra en internasjonal organisasjon som Oljefondet gjør han til et verdifullt tilskudd for oss, sier Bård Bjølgerud, administrerende direktør og partner i Pangea Property Partners.

Lee Olsen vil få overordnet ansvar for hele selskapets kommunikasjonsarbeid, derunder posisjonering, merkevarebygging og markedsføring.

- Pangea er kåret til den beste eiendomsrådgiveren i Norden. Det er klart jeg har lyst til å være en del av dette vinnerlaget. Selv om det er trist å slutte i Oljefondet, gleder jeg meg stort til å videreutvikle merkevaren Pangea og gjøre selskapet enda mer synlig i markedet, sier Aleksander Lee Olsen.

Subjects

Tags

Pangea Property Partners is an independent advisory firm focusing on property related corporate finance and transaction services in the Nordics. The company has about 35 employees with offices in Oslo, Stockholm, and London. In addition, we have a strategic cooperation in Finland. Since 2010, Pangea Property Partners has advised on more than 450 transactions with an underlying property value above €35 billion. The mandates include property divestments and acquisitions as well as large corporate transactions, capital raisings and debt financing.

Press contacts