Foto: Pangea Property Partners

Pangea utser ny partner

Pangea Property Partners är stolta över att presentera Martin Schollin (52) som vår nya partner.

Schollin har arbetat som projektledare på vårt kontor i Stockholm sedan oktober 2019. Han är en av Sveriges mest erfarna transaktionsrådgivare och har arbetat i fastighetsmarknaden i 25 år. Han är utbildad civilingenjör från KTH och han inledde sin karriär på Catella. Han blev sedermera en av grundarna till Tenzing. Därefter arbetade han fyra år på JLL.

- Martin har visat sig vara en stark resurs för oss och ett positivt energirikt tillskott till teamet sedan han började i Pangea för drygt ett år sedan, säger Joakim Arvius, Sverigechef på Pangea Property Partners.

- Hans kompetens och erfarenhet talar för sig själva. Vi är mycket nöjda med att han nu är en del av partnerskapet, säger Bård Bjølgerud, VD och partner på Pangea.

Pangea Property Partners har nu totalt nio partners, alla aktiva i företagets dagliga verksamhet.

- Det bästa med att arbeta i Pangea är att arbeta med så många duktiga människor. Det är fantastiskt utvecklande. Jag är väldigt glad att vara en del av partnerskapet och ser fram emot att fortsätta skapa värde för våra kunder, säger Martin Schollin.

För mer information:
Joakim Arvius, Sverigechef och Partner, Pangea Property Partners,
(+46) 70 979 84 44, ja@pangeapartners.se

Subjects

Tags

Pangea Property Partners is an independent advisory firm focusing on property related corporate finance and transaction services in the Nordics. The company has about 35 employees with offices in Oslo, Stockholm, and London. In addition, we have a strategic cooperation in Finland. Since 2010, Pangea Property Partners has advised on more than 450 transactions with an underlying property value above €35 billion. The mandates include property divestments and acquisitions as well as large corporate transactions, capital raisings and debt financing.

Press contacts

Aleksander Lee Olsen