Peer Gynt Tours lanserer nye aktive reiser i kategorien Store Verden

Pressemelding   •   aug 27, 2019 07:15 CEST

Nordmenn blir stadig mer opplevelsesøkende og drar ut i verden for å utforske nye og mer eksotiske reisemål. Peer Gynt Tours lanserer nå fem nye aktive reiser i Store Verden kategorien, som tar gjestene med på uforglemmelige vandreopplevelser i spennende land og kulturer.

Peer Gynt Tours har i en årrekke arrangert vandreturer i Europa, og har nå et godt utviklet vandretur-program i Europa med et tyvetalls destinasjoner og avganger. For 2020 kan Peer Gynt Tours tilby nyheter på vandring og aktiv ferie på destinasjoner utenfor Europa.

I kategorien Store Verden, reises det i små grupper på 12-20 deltakere. Alle turene går med reiseleder fra Peer Gynt Tours, og i samarbeid med lokale samarbeidspartnere som har kvalitet og opplevelser i fokus. Turene er lagt til naturskjønne områder, og flotte opplevelser kan garanteres!

Aktiv ferie i spennende natur er en trend i markedet og har et stadig større publikum. Spesielt blant voksne som søker opplevelser og nye impulser i ferien.

- Vi har allerede stor interesse for alle våre aktive reiser –og spesielt våre flotte vandreturer i Europa. Derfor ser vi nå veldig frem til å kunne åpne flere destinasjoner ute i verden for det reiselystne og vandringsglade publikummet der ute, sier administrerende direktør i Peer Gynt Tours Finn-Erik Carlsen.

De nye aktive reisene inkluderer i første omgang følgende turer:

Vandretur til den tropiske drømmen Costa Rica
Costa Rica er definisjonen på den ideelle vandredestinasjonen, med sitt grønne paradis, rike dyreliv og lange hvite sandstrender.

Sør-Afrika med vandring og safari
Sør-Afrika er et spektakulært land, og som skapt for den aktive vandrer. Landet er kjent for sin store variasjon, både i mennesker, dyreliv og landskap.

Vandretur i magiske Jordan
Jordan er den perfekte destinasjonen for den eventyrlystne reiser. Her oppleves Midtøsten på sitt beste med vakker natur, historiske severdigheter, spennende mat og yrende byer.

Roadtrip og vandringer i South-West USA
Vandringer i spektakulær natur, som ikke finnes noe annet sted i verden. Grand Canyon, Bryce Canyon og Zion nasjonalpark er noen av høydepunktene. Las Vegas og Route 66 skal også oppleves!

Vandretur på fargerike Sri Lanka
En vandretur som utforsker det ekte og uberørte Sri Lanka. Opplev grønne teplantasjer, jungel og fjell, templer og historiske steder. Og ikke glem paradisstrender og nypresset fruktjuice i hengekøya.

Store Verden reisene er i salg nå på Peer Gynt Tours sine hjemmesider.

Peer Gynt Tours AS er spesialist innen gruppereiser. Vi tilbyr rundreiser, vandreturer, seniorferie, temareiser og opplevelsesreiser. I tillegg jobber vi spesielt mye med skreddersøm av reiser for firmagrupper, lag og foreninger, skoler, og andre temarelaterte reiser i inn- og utland. Peer Gynt Tours historie går tilbake til 1978, og i dag omsettes årlig for ca. 80 mill. kr. fra fire avdelingskontorer.