Ny generalsekretær i Pensjonistforbundet

Arne Halaas (58) er tilsatt som ny generalsekretær i Pensjonistforbundet. Han tar over etter Harald Olimb Norman, som går over i annen stilling i forbundet, etter 17 år i sjefsstolen. Halaas er dermed administrativ leder for landets største interesseorganisasjon for eldre og uføre.

Halaas har jobbet i Pensjonistforbundet siden 2016, som henholdsvis områdeleder for medlemsservice og de siste årene som organisasjonssekretær. - Jeg gleder meg til å ta fatt, sier han, og understreker at Pensjonistforbundet fortsatt skal være den førende organisasjonen for landets pensjonister og uføre.

Bakgrunn
Halaas er utdannet statsviter og startet sin yrkeskarriere i Oslo kommune. Etter få år ble han faglig tillitsvalgt for Norsk Kommuneforbund/Fagforbundet.– Erfaringen som tillitsvalgt i landets største faglige arbeidstakerorganisasjon har vært veldig førende for meg. Å representere medlemmer, arbeide for å bedre arbeidstakernes kår og ha forhandlinger med ordentlige og ryddige arbeidsgivere har gitt meg verdifulle erfaringer og nyttig kompetanse, sier han. Før han kom til Pensjonistforbundet i 2016, arbeidet han i flere år på Fagforbundets hovedkontor.

Motivert
Halaas er motivert for oppgaven og har som mål å gjøre Pensjonistforbundet til en enda tydeligere og sterkere samfunnsaktør på det eldrepolitiske området. - Det skal jeg gjøre i samarbeid med dyktige tillitsvalgte og ansatte i alle fylker, tillitsvalgte i alle pensjonistforeningene våre, et sterkt sentralstyre med Jan Davidsen i spissen og dedikerte og kompetente medarbeidere, sier han.

Pensjonistforbundet er landets største organisasjon for pensjonister og uføretrygdede med nær 250 000 medlemmer. Vi jobber for at alle skal kunne leve aktive, gode og trygge liv, hele livet. Jan Davidsen er forbundsleder.

Les mer om Pensjonistforbundets arbeid på vår hjemmeside.