Gå videre til innhold
Fredag 20. mai arrangeres det nytt seminar om samordningsfellen - for problemet er ikke løst.

Nytt seminar om samordningsfellen

Velkommen til seminar om samordningsfellen fredag 20. mai kl. 11-14.

Sted: "Kinosalen" på Stortinget, oppmøte senest kl. 10.45 ved inngangen i Prinsens gate 26.
Kontaktperson: oyvind.lunde.christiansen@stortinget.no

Folk flest tror at formålet med pensjonsreformen er at folk skal arbeide lenger. Men samordningsloven innebærer at man kan tape hele tjenestepensjonen man har spart opp etter 30-40 års arbeid, dersom man jobber for lenge. Problemstillingen er belyst en rekke ganger - men ingenting blir gjort og problemet er ikke løst.

Offentlig ansatte født fra 1944 til og med 1962 taper tjenestepensjon jo lenger de arbeider etter fylte 67 år. Den såkalte samordningsfellen ble innført i forbindelse med pensjonsreformen i 2011.

Les mer her.

Fredag 20. mai kan du møte flere ofre for samordningsfellen, som forteller sin historie.
Du møter tidligere ligningssjef Svein Grindahl, gravemaskinfører Steinar Evensen og samfunnsøkonom Victor Norman med flere.

Se fullstendig program her.

Regions

Pensjonistforbundet er landets største organisasjon for pensjonister og uføretrygdede med nær 250 000 medlemmer. Vi jobber for at alle skal kunne leve aktive, gode og trygge liv, hele livet. Jan Davidsen er forbundsleder.

Les mer om Pensjonistforbundets arbeid på vår hjemmeside.

For likeverd, initiativ og trygghet

Pensjonistforbundet er landets største organisasjon for pensjonister og har 250 000 medlemmer. Pensjonistforbundet har fylkesforeninger i alle fylker og 760 lokallag og foreninger spredt over hele Norge. Vi er partipolitisk nøytrale og jobber med å påvirke myndighetene til å skape et mer aldersvennlig samfunn. Noen av kampsakene våre er å få tilbake forhandlingsretten på alderspensjon, å heve minstepensjonen for enslige, å fjerne underreguleringen av pensjon og økt kvalitet og verdighet i
    eldreomsorgen.

Pensjonistforbundet