The new Absolut Watermelon & some signature cocktails

Absolut Watermelon: Forfriskende nyhet – perfekt til sommeren!

Nå kan du feire sommeren med Absolut Watermelon, siste skudd på stammen i Absoluts serie med smaksatte vodkaer. Framstilt med kun naturlige ingredienser og ikke tilsatt sukker, er dette en forfriskende smak på late dager i solen eller varme sommernetter.

De siste årene har flere vodkamerker tilsatt smak av vannmelon i produktene. Imidlertid har de fleste av dem meget høyt sukkerinnhold. Absolut Watermelon revolusjonerer kategorien ved å svare på forbrukernes ønske om naturlige ingredienser.

– Da vi kick-startet dette prosjektet, fortalte mange i bransjen oss at det vil være umulig å lage en vannmelon-vodka uten sukker. Jeg er utrolig stolt over at vi ikke lot oss stoppe, og har laget en smakssensasjon – helt uten bruk av tilsatt sukker. Absolut Watermelon smaker meget godt alene, med en mixer eller i en cocktail, sier Elin Furelid, leder for Absoluts produktportefølje.

Med litt lavere alkoholinnhold (38% ABV), har Absolut Watermelon en optimal smaksprofil. Svært erfarne sensorikk-eksperter fulgte prosjektet hele veien for å sikre så høy kvalitet som overhodet mulig. En silkemyk smak, med distinkt karakter av vannmelon-juice, gir en fruktig twist på cocktails – enten i hyggelig lag ute eller hjemme på terassen.

– Forbrukerne vil ikke lenger ha vodka som er fulle av kunstige søtningsstoffer. De ser etter naturlige smaker og forfriskende drinker. Absolut Watermelon kombinerer en av de mest populære sommersmakene, med forbrukernes ønske om ingen kunstige smak- eller fargetilsetninger, ikke tilsatt sukker, null karbohydrater og færre enn 99 kalorier per drink, sier Khaled Kortas, markedssjef hos Pernod Ricard Norge.

Prøv ut nye Absolut Watermelon med disse drinkene, som du enkelt kan mikse hjemme:

• Absolut Watermelon & Soda

4,5 cl Absolut Watermelon

9 cl soda

Pynt: Skive av vannmelon og en limebåt

Ha alle ingrediensene i et glass og fyll opp med isbiter. Pynt med vannmelon og en limebåt på toppen.

• Absolut Watermelon Spritz

3 cl Absolut Watermelon

9 cl musserende vin

0,5 cl sukkerlake

4 biter vannmelon

Pynt: Mynteblad, skive av vannmelon

Mos melonbitene i en shaker, tilsett vodka og sukkerlake. Sil innholdet over i et copa-cocktailglass og topp med musserende vin. Pynt med mynteblad og en skive vannmelon.

Du finner flere inspirerende tips om forfriskende drinker med Absolut Watermelon og mye annet på absolut.com. Følg oss på Instagram, Facebook or Twitter.

For spørsmål, kontakt markedssjef Khaled Kortas på khaled.kortas@pernod-ricard.com eller telefon 4818 6791