NEW Beefeater Blood Orange Gin

Beefeater Launches New Blood Orange Gin In Norway! A Bold And Refreshing Expression, Adding A New Zest To The Pernod Ricard Norway Portfolio

Beefeater Blood Orange er den hittil siste, forfriskende nyheten fra verdens mest premierte gin-merke. Den har tatt markeder verden over med storm, ikke minst på grunn av at gin med fruktsmak nyter stadig større popularitet. Beefeater Blood Orange har en bitter-søt, saftig smak og en slående, levende farge som appellerer sterkt til dagens gin-elsker.

Den nye varianten bygger på Beefeater’s lange tradisjon med å eksperimentere: Selv grunnleggeren av Beefeater, James Burrough, utviklet sin første appelsin-gin med appelsiner fra det ikoniske fruktmarkedet Covent Garden i London.

Også i dag lages Beefeater Blood Orange i den engelske hovedstaden under nøye oppsyn av Master Distiller Desmond Payne – en pionér i den moderne gin-verdenen.

– Vår grunnlegger, James Burrough, laget sin første Appelsin Gin for nesten 150 år siden, nettopp for å tilfredsstille smaksløkene til datidens gin-elskere. Vi har laget denne pikante og aromatiske ginen for dagens forbrukere, som verdsetter de intense aromaene av sitrus og de kraftige smakene, forklarer Payne.

Beefeater Blood Orange nytes kanskje best i en Blood Orange B & T, hvor man mikser ginen med tonic og serverer den i glass med is samt en skive blodappelsin til pynt.

Imidlertid gjør de allsidige aromaene og smakene i Beefeater Blood Orange ginen til en svært god base for et bredt utvalg av cocktailer. Vi i Beefeater inviterer bartendere og forbrukere til å eksperimentere etter smak og behag!

Beefeater Blood Orange er nå tilgjengelig på Vinmonopolet og i utvalgte barer.

EPD-nummer: 5531173

Vectura-nummer: 155422

Smaksnoter:

Smak: Bitter-søt smak av saftig blodappelsin, som sammen med klassiske ingredienser som einerbær og kvann (angelica), utvikles til en lang, rik avslutning.

Duft: Frisk sitrus og pikant, aromatisk duft av blodappelsin.

Utseende: Levende farge av blodappelsin, som holder seg selv etter at ginen er blandet med tonic.

Om Beefeater:

Beefeater er det mest premierte gin-merket i verden. Destilleriet er fortsatt lokalisert i hjertet av London og er den eneste originale, historiske ginen som fortsatt lages i den engelske hovedstaden. Beefeater ble grunnlagt av James Burrough på 1800-tallet. Siden den gang er resepten i all hovedsak uendret. I dag er det Master Distiller Desmond Payne – verdens mest erfarne ginmaker – som overvåker produksjonen.

For ytterligere spørsmål, kontakt Lydia Moore på telefon 907 50 845 eller e-post Lydia.Moore@pernod-ricard.com.