Absolut Vodka Limited Edition 2023 - Landscape

Denne har kultstatus: Ny Absolut Limited Edition er i hyllene!

Noen samler på vin, andre på klokker: For mange er også den årlige utgaven av Absolut Limited Edition et yndet samleobjekt. Nå er den endelig her – igjen!

Det er en svært begrenset mengde som er tilgjengelig på Vinmonopolet fra 1. november. Bare 1.000 flasker blir å finne i butikkene, og de blir gjerne utsolgt i løpet av noen få dager.

Samarbeid med Olly Alexander

Årets utgave har fått navnet «Absolut Mosaik». Flasken er designet i samarbeid med den britiske musikkartisten og skuespilleren Olly Alexander. Han er mest kjent som vokalist i bandet Years & Years og en av hovedrolleinnehaverne i dramaserien It’s a Sin. Alexander er nominert hele seks ganger til Brit Awards.

Absolut Vodka har alltid vært opptatt av inkludering, toleranse og samhold. Og ikke minst at vi alle er unike.

Med våre forskjellige egenskaper og personligheter, er vi alle deler i et større hele. Akkurat som i mosaikk, hvor hver eneste bit er unik og alle bitene i fellesskapet skaper en større helhet.

Mange kjøper to

Derfor er Absolut Mosaik et godt eksempel på Absoluts idéer om samhold og mangfold, sier markedssjef Khaled Kortas i Pernod Ricard Norway.

Han oppfordrer interesserte til å skynde seg til Vinmonopolet for å sikre seg et eksemplar eller to.

Absolut Limited Edition er et ettertraktet samleobjekt. Mange kjøper faktisk to flasker: En som skal nytes, og en for å samle på. Interesserte bør virkelig kjenne sin besøkelsestid hvis de ønsker å sikre seg årets utgave, sier Kortas.

Mer populær enn noensinne

Innholdet i flasken er Absolut Vodka Original, den prisvinnende vodkaen som er kjent gjennom generasjoner over hele verden. Alle ingredienser stammer fra Sør-Sverige, inkludert hveten fra de gylne åkrene rundt Absoluts hjemsted, Åhus.

Hver eneste dråpe kommer fra en kilde, en landsby og et samfunn.

Og stadig flere mennesker setter pris på den svenske premium-vodkaen. Absolut Vodka er faktisk mer populær enn noen gang før. I siste regnskapsår økte nemlig det globale salget av Absolut med ti prosent. Det totale volumet som ble solgt i 140 land utgjorde hele 114 millioner liter.

«Absolut Mosaik» er tilgjengelig på Vinmonopolet i 0,7l flasker.

Følg @absolutvodka på Instagram, og besøk www.absolut.comfor tips og inspirasjon.

For ytterligere informasjon, kontakt markedssjef Khaled Kortas på epost khaled.kortas@pernod-ricard.comeller telefon 481 86 791.