Mot en svært spennende finale i Absolut Invite

Mot en svært spennende finale i Absolut Invite

Absolut Invite er inne i sitt femte år i 2015 og har til den nasjonale finalen på The Thief i Oslo invitert noen av Norges ledende bartendere fra hele landet. I løpet av én ettermiddag skal 14 bartenderne bevise sin dyktighet og sitt håndverk bak en splitter ny bar på det luksuriøse designhotellet.

Årets finalister er plukket ut etter følgende kriterier: kun aktive bartendere kan delta, man må sitte på en stor kunnskapsbase innenfor faget, man må jobbe for en anerkjent bar - kjent for sine cocktails, være anerkjent i bartendermiljøet og til slutt må de ha en genuin interesse for yrket.

Finalistene til Absolut Invite 2015 er:

Therese Storebø - No Stress – Bergen

Odd Fjellsgård - NB Sørensen - Stavanger

Sondre Kasin - Morgenstierne - Oslo

Thomas Wentzel - Barfly - Oslo

Jens Strandell - Tango - Stavanger

Niclaes Norstad - Bettola - Oslo

Theo Uhrus - Farris Bad - Larvik

Villius Sukys - Quality Spa & Resort Norefjell - Norefjell

James Grieg - Bar Babylon - Oslo

Elias William Sebastian Vega - Lysverket - Bergen

Jørgen Dons - Raus - Trondheim

Peter Mancini - Vérité - Oslo

Slavomir Kytka - The Thief - Oslo

Øyvind Rage - Bristol Bar - Oslo

Konkurransen finner sted 19. april og har som formål å dømme deltakerne på følgende tre kriterier: kunnskap, kreativitet og sensoriske egenskaper. Årets tema er HÅNDTVERK og bartenderne har fått beskjed om å lage en cocktail som inneholder de fire hjørnesteinene i en cocktail: brennevin, sukker, vann og bitter, hvor Absolut Elyx må benyttes som hovedingrediens.

En ekspertjury bestående av Luca Corradini (American Bar/Savoy, London), Sebastian Rogne (Sous Chef, Restaurant Feinschmecker) og Chris Grøtvedt (Bar Manager, The Thief), vil dømme finalistene. De to best bartenderne vil få delta i den internasjonale finalen som finner sted i Absoluts hjemby, Åhus i Sverige den 24.– 26. mai. Vinneren får en tur til New Orleans og Tales of the Cocktail, verdens ledende cocktailfestival.

For mer informasjon, eller du ønsker å være tilskuer på arrangementet, vennligst kontakt:

Richard Düring
Brand Manager richard.during@pernod-ricard.com