"The Home of Gin"

"The Home of Gin"

En av Londons beste bevarte hemmeligheter vil åpne sine dører for besøkende for første gang den 22. mai 2014.  «The home of gin», er første dedikerte besøkssenteret for publikum i London, her vil Beefeater avsløre spennende historier og arrangementer som har tatt sted med verdens favoritt gin.

Billettene til opplevelsen er i salg allerede i dag.

Beefeater gin er den eneste ginen som fortsatt destilleres i hovedstaden av Storbritannia og som sådan, er i en helt unik posisjon til å fortelle den utrolige historien om arven og produksjon av gin i London. Den interaktive opplevelsen tar besøkende med på en engasjerende reise gjennom de brosteinsbelagte viktorianske gatemarkedene i Covent Garden, til de hemmelige vannhullene under forbudstiden, og lar tilhengere av Beefeater komme tett opptil duftende planter som brukes i produksjonen av Beefeater gin. Omvisingen fortsetter med en spasertur gjennom destilleriet (som fortsatt er i drift) i sitt særpregete design og ender med en gratis drink - den klassiske drinken: Beefeater gin og tonic.

Beefeater London: «The Home of Gin» har blitt opprettet under nøye overvåkning av Master Distiller, Desmond Payne, som har over 45 års erfaring i gin industrien og regnes som en av verdens ledende gin eksperter. Payne og hans team har brukt endeløse timer med granskning igjennom destilleriets hvelv og arkiver, samt å skreddersy utstillingen. En av de nyopprettede utstillingene er Old Tom: en tre plakett med bildet av et svart kattehode, som i hemmelighet ble brukt til å dispensere gin av kaptein Dudley Bradstreet i det 18. århundre i London, etter at parlamentet begrenset salget av gin.

Beefeater London: «The Home of Gin» vil bli offisielt og formelt åpnet med båndskjæringsseremoni onsdag 21. mai, og deretter åpner besøkssenteret sine dører for publikum den torsdag 22. mai kl 20.00, Montford Place, London . SE11 5DE

Billettene er i salg på www.beefeaterdistillery.com

Pernod Ricard Norway er en av Norges ledende vin- og brennevinsimportører og er datterselskap av franske Pernod Ricard, en av verdens største aktører på vin og brennevin. Pernod Ricard har en sterk porteføje av kjente internasjonale premium merkevarer og opererer i over 70 land i verden.

Pernod Ricard Norway har kjente merkenavn som blant annet ABSOLUT, Havana Club, Jameson, Jacob’s Creek, Ballantine’s, Chivas Regal, Beefeater og Martell i sin portefølje.