Helt klart i begynnelsen av august!

Når er det beste tidspunktet å rekruttere??

Helt klart i begynnelsen av august! Vår erfaring viser at det er i forbindelse med ferier og høytider at kandidater virkelig tenker på jobbskifte. Da har man mulighet til å stanse opp og gjøre opp status; skal jeg gjøre ett jobbskifte? Dette understøttes også av trafikktallene fra Finn Jobb. Aktiviteten på disse sidene er markant høyere i etter jul- og sommerferie (januar/ august).

For de selskapene som valgte å utsette ansettelsesprosessen over sommerferien vil jeg anbefale å starte prosessen nå i august. Det er mange gode kandidater der ute som er i modus for ett jobbskifte, bruk dette tidsvinduet til å tiltrekke dem til din bedrift.

Trenger du verdiskapende kompetanse nå, så kontakt oss gjerne på vårt hovednummer 815 81 340 for et uforpliktende tilbud om rekrutteringsbistand. Vi sørger for å få prosessen igangsatt like etterpå, slik at du når din potensielle nyansatte på riktig tidspunkt.

Hvorfor velge Personalhuset Search & Selection?

Ved å velge Personalhuset Search & Selection vil du knytte til deg en rekrutteringspartner som har et særdeles godt kandidatnettverkt i hele landet. Vi er et av de største rekrutteringsmiljøene i landet, og vi har kompetente/erfarne rådgivere innen flere fagfelt. Vi har et svært godt kandidatnettverkt, i både Norge og Norden, ettersom Personalhuset har over 30 avdelinger i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Kontakt oss gjerne i dag for en uforpliktet samtale!

Skrevet av: Espen Grande, Seniorrådgiver Personalhuset Search & Selection Sørlandet

• Arbeidsliv

• tips
  • personalhuset
  • jobbjakt
  • jobbsøker
  • jobb
  • bemanning

Personalhuset Staffing Group er et av Nordens største og ledende rekrutterings- og bemanningsselskaper. Vi har stor geografisk spredning, og uansett hvor du møter oss vil samme høye kvalitet og entusiasme prege våre tjenester.

Christel Langebrekke

Pressekontakt Country Manager Personalhuset Norge 45 42 01 81