Johanna Nordenskiöld, kategorisjef for flerårige uteplanter hos Plantasjen. Foto: Plantasjen

Plantasjens kategorisjef blir nordisk representant i jury som skal kåre årets beste hageinnovasjon

På høstens utgave av den nederlandske hagemessen PLANTARIUM GROEN-Direkt er Plantasjens kategorisjef Johanna Nordenskiöld utnevnt til nordisk representant i juryen. Sammen med seks andre jurymedlemmer avgjør hun hvem som vinner Best Market Innovation.

– Jeg er utrolig stolt og beæret over å ha blitt valgt ut til å sitte i juryen som kårer årets produkt. Bransjen vår er inne i en spennende tid og PLANTARIUM GROEN-Direkt er en fantastisk mulighet til å samles og inspireres av ny innovasjon og nye produkter, sier Johanna Nordenskiöld, kategorisjef for flerårige uteplanter i Plantasjen.

Johanna Nordenskiölds erfaring fra hagebransjen strekker seg over nesten to tiår, fra å drive eget hagesenter og designe hager, til å jobbe som kundeansvarlig selger, innkjøper og kategorisjef. Den lange erfaringen og engasjementet hennes for å utvikle forbedrede sorter og et attraktivt sortiment, er noe hun tar med seg inn i juryarbeidet.

– Når vi avgjør hvem som vinner, kommer vi til å se på ulike kriterier som innovasjon, salgbarhet, tilgjengelighet og forpakningsmaterialer. I bedømmelsen legger vi også stor vekt på bærekraft og at produktet møter markedsbehovet for å fremme biologisk mangfold, noe jeg er veldig positiv til, sier Johanna.

Plantasjen arbeider aktivt og målrettet med bærekraftspørsmål.

– Vi har et tett samarbeid med våre produsenter for å sammen fremme biologisk og økologisk produksjon, samt for å minske klimaavtrykket vårt ved redusering av plast. Et viktig fokusområde for oss er å ha bie-vennlige planter i sortimentet for å fremme det biologiske mangfoldet, avslutter Johanna.

Om PLANTARIUM GROEN-Direkt

Hvert år samles plantedyrkere og -foredlere fra hele Europa for å vise frem nyheter og sortiment av hageplanter. I år foregår messen 23. -24. august. Les mer om messen her.

Om Plantasjen

Plantasjen er det ledende varemerket for planter i Norden med våre 129 butikker i Norge, Sverige og Finland. Hos oss finner du alt for å dyrke livet, både inne og ute.

Kategorier

Plantasjen er det ledende varemerket for planter i Norden. Med våre 136 butikker i ulike formater og et voksende antall mindre butikker nærmere befolkningen i Norge, Sverige og Finland fortsetter vi å jobbe for målet vårt: å berike folks liv med planter. Plantasjen har inntekter på over 3,5 milliarder NOK per år og 1000 ansatte som er levende opptatt av planter. Fra 2016 har Plantasjen vært eid av investeringsselskapet Ratos, som er notert ved Stockholm-børsen Nasdaq. I 2017 hjalp vi anslagsvis 13 millioner kunder til å få et bedre liv med planter.