Over-the-Air fortsetter å holde Polestar 2 oppdatert og aktuell

Polestars Over-the-Air (OTA) fortsetter å holde den elektriske fastbacken Polestar 2 oppdatert. Dette gjelder alle biler, også de aller første levert i juli 2020.

Polestars nyeste OTA-oppdatering har nå begynt å rulle ut i alle markeder, og inneholder flere forbedringer rundt kjøre- og bruker opplevelsen.

- Den digitale naturen i Polestar 2 gjør det mulig for oss å kontinuerlig utvikle nye funksjoner og forbedre eksisterende. Disse sendes deretter direkte til våre kunder på en enkel måte. Siden vår første oppdatering i slutten av 2020, har vi lansert flere software-oppdateringer, og gjort endringer som har forbedret rekkevidde, effektivitet, tilkobling og kjøreopplevelse. Den siste oppdateringen inkluderer flere oppdateringer som står på ønskelisten til våre kunder, sier Thomas Ingenlath, CEO i Polestar.

Den nye P1.7-oppdateringen inkluderer appen Range Assistant, som bistår sjåføren med å forbedre effektivitet og rekkevidde. Appen inneholder Eco Climate, et modus som lar føreren redusere belastningen fra klimaanlegget på batteriet.

Videre har man forbedret forvarmingen av batteriet, noe som først ble introdusert tidlig 2021. Batteriet blir automatisk forvarmet etter forhåndsbestemte tider, for å sikre gunstig batteritemperatur i henhold til avreise-tidspunkt. Dette kan nå konfigureres i Polestar appen.

Optimalisering av batteritemperatur spiller også en rolle under hurtiglading. Den nye OTA-oppdateringen inneholder en forvarmer-funksjon for batteriet, som er koblet opp mot Google Maps. Når en hurtigladestasjon er lagt inn som et stopp under kjøring, vil batteriet forberedes under kjøreturen for raskest mulig lading.

Slutt.