Polestar på Super Bowl

GØTEBORG, SVERIGE – 10. februar 2022. Det elektriske bilmerket Polestar kommer med sin aller første Super Bowl-reklame, under tittelkampen som spilles den 13. februar 2022. Reklamefilmen på 30 sekunder vises i kampens første kvarter, og selskapet har lagt frem en 15-sekunders forhåndsvisning. Dette er første gang Polestar annonserer under et idrettsarrangement med så mange seere.

Reklamefilmen om Polestars kompromissløse tilnærming inneholder den sportslige fastbacken Polestar 2. Blottet for virkemidler som typisk kjennetegner Super Bowl-reklamer, er dette et bidrag som skiller seg ut. Akkurat som bilene fra Polestar.

I tråd med Polestars minimalistiske merkevare er filmen stilren, med treffende budskaper i hvitt på svart, et visuelt grep som forsterker poengene.

«Super Bowl er en ikonisk begivenhet og det er gøy å formidle Polestars budskaper til et så stort publikum,» sier Thomas Ingenlath, administrerende direktør i Polestar. «Vi er en nyetablert merkevare med store ambisjoner. Vi er kompromissløse, både i designspråket, bærekraftarbeidet og når vi utvikler våre sportslige biler, og med denne reklamefilmen ønsker vi å spre denne filosofien. Dette er den perfekte arenaen for å gjøre merkevaren vår mer synlig, spesielt i USA.»

Reklamefilmen understøtter Polestars fremgang i den planlagte veksten som skal fortsette i mange år. I januar 2022 annonserte selskapet at de leverte i henhold til salgsmålene, med 29.000 solgte biler i 2021 – en årsvekst på 185%.

• super bowl
  • reklame
  • markedsføring

Polestar er en uavhengig svensk premium elektrisk bilprodusent grunnlagt av Volvo Cars og Geely Holding i 2017. Polestar har synergier med Volvo Cars og drar dermed nytte av betydelige stordriftsfordeler.

Selskapet har hovedkontor i Gøteborg, Sverige, og er til stede og på veien i markeder i Europa, Nord Amerika, Kina og Asia-Stillehavsregionen. Selskapet planlegger 30 globale markeder innen 2023. Polestars biler produseres foreløpig på to lokasjoner i Kina og har planer om produksjon i USA.

I Norge er Polestars hovedkontor lokalisert i Oslo og selskapet har foreløpig fire Polestar Space i Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim, samt visning, prøvekjøring og utlevering i Porsgrunn og Tromsø.Polestar har så langt produsert to elektriske biler. Polestar 1 ble bygget mellom 2019 og 2021, og er en lavvolum elektrisk ytelseshybrid GT med et karbonfiber ytre, 609 hk, 1000 Nm og en elektrisk rekkevidde på 124 km (WLTP) – den lengste av alle hybridbiler i verden.

Den elektriske fastback-en Polestar 2 er selskapets første helelektriske premium bil som produseres i et høyt volum. Polestar 2s modellserie inkluderer tre varianter med lang- og standard batterirekkevidde på opp til 78 kWh, og og enkelt- og dobbel motordrivlinjer med så mye som 300 kW / 408 hk og 660 Nm.

I løpet av de neste tre årene planlegger Polestar å lansere en ny elbil per år, fra og med Polestar 3 i 2022 – selskapets første SUV med elektrisk ytelse. Polestar 4 forventes å følge i 2023, en mindre elektrisk ytelse SUV coupe.

I 2024 planlegges Polestar 5, en elektrisk ytelse 4-dørs GT. Denne lanseres som produksjonsutviklingen til Polestar Precept - konseptbilen Polestar la frem i 2020, som viser merkevarens visjon når det gjelder design, teknologi og bærekraft. Ettersom selskapet jobber med å redusere klimapåvirkningen med hver nye modell, har Polestar som mål å produsere en helt klimanøytral bil innen 2030.