I SALG: Fra og med fredag 11. november er frimerkene tilgjengelige i butikken. Årets motiver er pepperkakebakst som er laget av personer bosatt rundt omkring i Norge. FOTO: Posten

Nå lanseres årets julefrimerker

Fire pepperkakebakere er valgt ut til å pryde årets julefrimerker. I snart ett år har de ventet på å se resultatene – og nå er de endelig lansert.

Posten i samarbeid med God Morgen Norge utfordret i 2021 Norges befolkning til å lage og sende inn deres beste pepperkake-kreasjoner. Utfordringen ble godt mottatt og resultatet endte med nærmere 1.000 innsendte bakverk.

– Responsen har vært overveldende og kreasjonene vi har fått tilsendt har vært helt fantastiske. Det har vært utrolig moro å se hvor kreative og engasjerte nordmennene ble da de fikk muligheten til å få sine pepperkakeverk på et frimerke, sier frimerkedirektør i Posten, Halvor Fasting.

To av de innsendte bidragene er plukket ut av en fagjury bestående av Wenche Andersen fra God Morgen Norge, frimerkedesigner Camilla Kvien Jensen og frimerkedirektør Fasting. De to siste ble stemt frem av Norges befolkning.

Vinnerne får i år muligheten til å pryde de tradisjonsrike julefrimerkene og bakverkene kommer til å bli sett av hundretusenvis av nordmenn i løpet av førjulstiden.

Disse står bak bakverkene som vant konkurransen:

• Elin Vatnar Nilsen, Jessheim
  • Maren Baxter, Flekkefjord