KLIMALEDER: For tredje år på rad er Posten Bring på Financial Times' liste over europeiske klimaledere. FOTO: Posten Bring

Posten Bring blant Europas klimaledere

Posten Bring er igjen å finne blant de 600 selskapene Financial Times og analysebyrået Statista har kåret til europeiske klimaledere.

Det er i den årlige rapporten «Europe’s Climate Leaders» Posten Bring blir nevnt som en klimaleder. Av de 10 post- og logistikkselskapene på listen, blir Posten Bring kun slått av posten i Finland, Postii.

– Det er svært gledelig å se at Posten Bring igjen blir anerkjent for den innsatsen som konsernet har lagt ned for å kutte våre klimagassutslipp. Siden 2012 har utslippet blitt redusert med 62 prosent – og jeg blir stolt og glad på vegne av alle de kompetente menneskene som har bidratt til – og fortsatt bidrar til at vi tar dette viktige ansvaret, sier direktør for bærekraft i Posten Bring, Colin Campbell.

STOLT: Direktør for bærekraft i Posten Bring, Colin Campbell. Foto: Posten Bring

Han påpeker at dette også kommer Posten Brings kunder til gode.

– Det mest synlige tiltaket vi har gjort er å fase ut kjøretøy med fossilt drivstoff, og i dag er halvparten av vår kjøretøypark elektrisk. Det betyr mindre støy og lokal forurensning – i tillegg til redusert klimagassutslipp, forklarer bærekraftdirektøren.

Rangeringene som er utarbeidet, bygger på hvor store reduksjoner selskapene har oppnådd i sin karbonintensitet – altså klimagassutslipp målt opp mot omsetningsutvikling.

– Financial Times’ kåring viser med all tydelighet hvem som tar klimaansvar blant Europas selskaper. Å bli nevnt i en slik kåring er en viktig motivator for oss på reisen til å kutte våre utslipp til netto-null innen 2040, fortsetter Campbell.

Dette er tredje året på rad at Posten Bring får plass på listen til Financial Times og Statista. Hele listen finner du her.