De tre siste årene har Posten Bring økt antall utleveringssteder i Troms og Finnmark med over 80 prosent. Markeringen fant sted i Tromsø denne uken hvor konsernsjef Tone Wille åpnet selskapets 25. Pakkeboks i ishavsbyen. Foto: Posten

Posten satser i Troms og Finnmark – har økt antallet hentesteder med 82 prosent

Siden 2020 har Posten etablert 85 nye steder hvor innbyggerne i landets to nordligste fylker kan sende og hente pakker. Flere av de nye utleveringsstedene er selvbetjente og gir innbyggerne mulighet til å både hente og sende pakker hele døgnet.

– Vi er opptatt av å gjøre hverdagen enklere for våre kunder. Det har vi sørget for ved å satse tungt i landets to nordligste fylker hvor vi de tre siste årene har åpnet 85 nye hentesteder. Det gir innbyggerne enda flere valgmuligheter til når de ønsker å bruke våre tjenester, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Bring.

Størst er økningen av nye selvbetjente Pakkebokser som kundene kan benytte døgnet rundt til å sende og motta pakker.

Satser på el-kjøretøy

I tillegg til hentesteder har Posten fortsatt satsningen på elektriske kjøretøy i Nord-Norge. På Svalbard benyttes det kun el-kjøretøy i den daglige driften og i Tromsø by leveres posten med elektriske-varebiler og mindre el-kjøretøy.

– Vår storstilte satsing på el-kjøretøy kommer alle innbyggerne i byen til gode, ved at det blir mindre utslipp og mindre støy. Vi har tatt i bruk vår første el-lastebil i Tromsø og flere vil komme i 2024, vi har store ambisjoner for økt bruk av disse fremover. Jeg er stolt over innsatsen de ansatte i Posten legger ned for å være en del av omstillingen til et lavutslippssamfunn, avslutter Wille.

FAKTA:

• Siden 2020 har Posten økt antallet utleveringssteder i Troms og Finnmark med 82 prosent.
  • I 2020 hadde Troms 61 hentesteder – i dag er tallet 122 hentesteder (100 % økning)
  • I 2020 hadde Finnmark 43 hentesteder – i dag er tallet 67 hentesteder (56 % økning)
  • All post leveres nå med elektriske kjøretøy i Tromsø sentrum og denne uken ble også den første el-lastebilen tatt i bruk for leveranser i Tromsø.

Hentesteder i Troms og Finnmark:

Betjente:

Troms: 74

Finnmark: 45

Selvbetjente:

Troms: 48

Finnmark: 22

Posten Bring AS er et nordisk post- og logistikkonsern som skal forenkle og verdiøke handel og kommunikasjon for mennesker og virksomheter i Norden. Visjonen er å gjøre hverdagen enklere og verden mindre. Konsernet møter markedet med to merkevarer; Posten for det norske folk og Bring for bedrifter i Norden.