Gå videre til innhold
Tusenvis av hundeeiere ønsker at deres kjæledegge skal komme på frimerke som Posten gir ut i 2020. Foto: Håvard Jørstad

Vill logring for hundefrimerker

Norske hundeeiere er hoppende glade over sjansen til å få sin bestevenn på frimerke. Norsk Kennel Klub og Posten har fått nesten 8.000 forslag til motiver.

Posten skal gi ut fire frimerker med hunder som motiv 12. juni neste år. I samarbeid med Kennelklubben er norske hundeeiere invitert til å foreslå sin hund som motiv. Forslagene kunne sendes via Facebook og Instagram.

Nå har fristen gått ut, og over 7.800 hunder er foreslått. De er fra alle raser og i alle fasonger, store og små. Felles for de alle er de har eiere som gjør alt for dem.

- Vi er overveldet over responsen. Dette viser at nordmenn elsker sine hunder. Det blir en vanskelig jobb å plukke ut de fire motivene, men samtidig betyr oppslutningen at vi garantert får flotte frimerker i juni 2020, sier frimerkedirektør Halvor Fasting i Posten.

Utvelgelsen skjer før nyttår, og i januar får vinnerne besøk av en profesjonell hundefotograf som skal ta bilder av hundene.

Emner

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som skal forenkle og verdiøke handel og kommunikasjon for mennesker og virksomheter i Norden. Visjonen er å gjøre hverdagen enklere og verden mindre. Konsernet møter markedet med to merkevarer; Posten for det norske folk og Bring for bedrifter i Norden.

Kenneth Tjønndal Pettersen

Pressekontakt Pressesjef Posten Norge +47 98257555