Gå videre til innhold
Konsernsjef Tone Wille i Posten Norge omkranses av Sandefjords ordfører Bjørn Ole Gleditsch (til venstre) og distriktssjef Gunnar Røen i Posten Norge. Foto: Birger Morken, Posten Norge

Posten og Brings Logistikksenter Vestfold åpnet

Konsernsjef Tone Wille åpnet mandag Posten og Brings Logistikksenter Vestfold.

Det nye logistikksenteret ligger på Borgeskogen industriområde i Sandefjord kommune – og får en sentral rolle i Postens offensive satsing innen pakker, gods og hjemlevering.

- Logistikksenteret ligger i et område hvor mange bedrifter satser på netthandel. De har behov for raske, miljøvennlige og gode logistikktjenester. Dyktige medarbeidere, et moderne pakkeanlegg og gode distribusjonsløsninger skal sørge for at de får det, sier konsernsjef Tone Wille.

Logistikksenter Vestfold (LSV) er nummer 14 av Posten Norges til sammen 18 logistikksentre som etableres i et landsdekkende nettverk.Innen utgangen av 2020 år står de siste fire klare til bruk

- De 18 terminalene, felles produksjonsprosesser og it-systemer gir Posten og Bring et landsdekkende, industrielt nettverk. Vi utnytter stordriftsfordeler, driver effektivt og tilbyr de beste tjenestene. På den måten hevder vi oss i konkurransen og vil fortsatt være det foretrukne valget for våre kunder, sa konsernsjefen da hun åpnet det nye logistikksenteret.

Vel 250 medarbeidere er tilknyttet LSV. Fem millioner pakker og nesten 40 000 tonn gods skal gå gjennom logistikksenteret hvert år. I tillegg er det en egen seksjon for å håndtere temperert gods.

Emner

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.

Kenneth Tjønndal Pettersen

Pressekontakt Pressesjef Posten Norge +47 98257555
Pressetelefon (ikke SMS)

Pressekontakt + 47 95 14 80 00