Ny toppsjef for Powel AB i Sverige

Ny toppsjef for Powel AB i Sverige

Powel har ansatt Henrik Ryman som ny daglig leder for Powel AB i Sverige.

Ryman har lang erfaring med innovasjon, produktutvikling og ledelse fra ulike roller i Powel, Fortum og Veoneer - den siste som teknologileder for en gruppe som utvikler autonome kjøretøy i Veoneer.

- Det er veldig hyggelig å ønske Henrik velkommen tilbake til Powel. Hans omfattende kunnskap om innovasjon og ledelse kombinert med innsikt i bransjen, vil gi Powel et stort løft, sier Trond Straume, CEO i Powel.

Økt behov for avanserte digitale verktøy

Powel leverer programvare i et marked som utvikler seg raskt og som har et økende behov for avanserte digitale verktøy.

- Kundene oppnår økt forretningsverdi gjennom å bruke våre høykvalitetsløsninger og dermed bidrar vi til å dekke den økte etterspørselen i markedet. Henrik vil styrke teamet vårt og bidra til at vi er i front innen digitalisering også i tida som kommer, sier Straume.

Styrker satsningen i Sverige

Powel styrker satsningen i Sverige med flere nyansettelser og etableringen av Powel Global Innovation Hub i Stockholm. Dette blir vårt nye hovedkontor i Sverige, som vil fungere som en viktig møteplass for ansatte i Powel og ikke minst våre kunder.

- Jeg ser veldig fram til å komme tilbake til Powel. De innovative løsningene bidrar til at kunder oppnår økt effektivitet, lønnsomhet og bærekraft. Ved å jobbe for Powel, kan man ha stor innvirkning på næringslivet og samfunnet, sier Henrik Ryman.

Ryman har en ingeniørgrad fra KTH Royal Institute of Technology og en bachelorgrad i økonomi fra Stockholms universitet. Rollen i Powel inkluderer også å lede Powel-avdelingen Asset Performance sin virksomhet i Sverige, samt ha det regionale ansvaret for Sverige og Finland. Henrik Ryman begynner i Powel 10. februar 2020.

Powel er et internasjonalt softwareselskap med norske røtter. Våre kunder kommer hovedsakelig fra energi- og anleggsbransjen, samt det offentlige. Innovasjon og bærekraft er i hjertet av alt vi gjør. Vi hjelper våre kunder til å jobbe smartere og mer effektivt, for å øke lønnsomheten og ta vare på miljøet. Powel AS ble etablert i 1996 og har i dag 1300 kunder i over 20 land.