Alfa For Life: Tar et standpunkt mot bruk-og-kast mentaliten

Blogginnlegg -

Alfa For Life: Tar et standpunkt mot bruk-og-kast mentaliten

Skoprodusenten ALFA lanserte i juni verdens første helt reparerbare Gore-Tex sko – Impact A/P/S GTX. Det unike med skoen er en konstruksjon hvor hver enkelt del kan skiftes ut når de blir slitt eller ødelagt. Det at også Gore-Tex teknologien, som gjør skoene vanntette og pustende, kan skiftes ut er Alfa helt alene om å få til per i dag.

Skoen har et klassisk og funksjonelt design med en konstruksjon som gir høy komfort under hele turen. Fjellstøvelen er laget i tysk lær med en vokset finish, en lærtype av høy kvalitet som har et lavt miljøavtrykk. For å holde skoene vanntette og pustende er det brukt Gore-Tex-membran, mens kalosjeringen forsterker skoen for bruk i all slags terreng. Impact har også en slitesterk Vibram®-såle med en egen gummiblanding som gir ekstra godt grep. Materialenes opprinnelse og miljøpåvirkning har vært en viktig del av prosjektet.

Lanseringen av Impact er et viktig første steg i Alfa sin større strategiske satsning innenfor bærekraft – Alfa For Life™. Alfa For Life™ er et langsiktig og overordnet initiativ i organisasjonen som fokuserer på å skape mer bærekraftige løsninger og produkter.

«Vi vil øke vårt fokus på miljø og bærekraft og bidra til å redusere hyperkonsumet vi ser i dag. Vi har alltid vært opptatt av å levere kvalitetsprodukter som varer, og ønsker nå også et større fokus på det å ta vare på skoene sine. Dette er et genuint og helhetlig engasjement som påvirker alle deler av vår bedrift» – Pål Olimb, administrerende direktør i ALFA.

Impact A/P/S GTX kommer i en tidløs brunfarge med spesielt tilpasset passform både for damer og herrer. Prisen på støvelen er kr 5.995,-

Her kan du lese mer om Alfa For Life™.

Dette innlegget er skrevet av:

Tone Kjensmo
Rådgiver
470 79 019 / tk@pr-o.no

Velkommen til PR-operatørene AS!

PR-operatørene er et norskeid kommunikasjonsrådgivningsselskap som siden 2004 har spesialisert seg på utvikling, prosjektering og gjennomføring av omdømme- og profileringsaktiviteter for private selskaper, offentlig sektor og organisasjonsliv.

Fagområdet vårt kalles gjerne markeds-PR, og vi er spesielt kjent for vår evne til å omsette strategi til håndfaste, gjennomførbare og effektive kommunikasjonsaktiviteter. De fleste som arbeider med oss er opptatt av å få medieomtale, og vi er opptatt av å skaffe våre oppdragsgivere fortjent oppmerksomhet i tradisjonelle og sosiale medier.

PR-operatørene har vunnet flere priser, inkludert Gullkorn i 2007, 2008 og 2009, Orkla Advertising Awards og Retailprisen.

Sammen med vårt datterbyrå Peto utgjør vi et kommunikasjonsmiljø med over 20 spesialister og har kontor midt i Oslo sentrum.

PR-operatørene AS
Lille Grensen 7, 3. etasje