Norges største nettapotek til PR-operatørene

Norges største nettapotek, Farmasiet, har valgt PR-operatørene som deres leverandør av kommunikasjonstjenester. Apoteket som i fjor høst byttet navn fra Komplett Apotek til Farmasiet, har den siste tiden opplevd enorm vekst og satser offensivt i markedet. Målet er å få flere nordmenn til å se hvor enkelt det er å handle apotekvarer på nett.

– Vi ble utrolig glad for å høre at Farmasiet til slutt valgte oss som kommunikasjonspartner. Det er en utfordrende, men viktig jobb som skal gjøres fremover. Apotekbransjen har i mange år bestått av store utenlandske selskap. Å kunne bistå «det norske apoteket» er derfor ekstra stas, sier byråleder i PR-operatørene, Petter Thorendahl.

Kastet seg rundt

Det var partner og kundeansvarlig i PR-operatørene, Lukas Loeb som ledet pitchen.

– Vi fikk raskt god kjemi med teamet i Farmasiet. Deres arbeidsmetoder og ønske om å opprettholde et høyt trykk passet som hånd i hanske for oss. Planen var egentlig å starte opp i mai, men på grunn av Covid-19 kastet vi oss rundt og innledet samarbeidet allerede tidlig i mars, sier Loeb, og legger til:

– Koronasituasjonen gjør at nettapotek og hjemlevering av medisiner er høyaktuelt, spesielt for folk i risikogruppen. Dette er en utfordring vi ser frem til å jobbe videre med. I tillegg blir det spennende å ta del i den videre veksten når samfunnet etter hvert normaliserer seg. Jeg er helt sikker på at apotekbransjen i Norge tar lærdom av den økte digitaliseringen, og her er Farmasiet i førersetet.

Enormt potensiale

I dag utgjør kategorien nettapotek en liten, men stadig økende del av apotekbransjen i Norge. Daglig leder i Farmasiet, Hans Kristian Furuseth, mener at potensialet for vekst er enormt, og at PR-operatørene er en viktig brikke for å oppnå dette.

– Det er tydelig at teamet i PR-operatørene har god forståelse av selskapet, bransjen, og situasjonen samfunnet er i akkurat nå. Å øke kjennskap og kunnskap om Farmasiet som nettapotek er spesielt relevant i disse koronatider, men ikke minst også viktig for tiden etterpå. Her er vi i trygge hender med kompetente rådgivere fra PR-operatørene, som tørr å utfordre oss til å tenke utenfor boksen for at selskapet skal nå sine mål, sier Furuseth.

• case