3 nye operatører: Flere kloke hoder til PR-operatørene

PR-operatørene vokser og styrker nå laget med en prosjektleder, en rådgiver og en tekstforfatter. Bakgrunnen for den offensive satsingen er at byrået har fått flere nye kunder samtidig som eksisterende kunder øker oppdragsmengden.

Byrået henter inn Marie Berge som prosjektleder. Hun har tidligere vært prosjektleder i Mediaplanet, der hun jobbet med innholdsmarkedsføring for bedriftsmarkedet. I tillegg har hun erfaring fra markedsavdelingen i Morgenbladet, og hun har master i medievitenskap fra Universitetet i Oslo.

Troels Mathisen blir en av PR-operatørenes nye rådgivere og er foreløpig tilknyttet byrået på prosjektbasis. Før jobbet han som informasjonssjef i Stiftelsen Organdonasjon, og han har også vært journalist og foredragsholder. Troels’ bakgrunn er bachelor i kommunikasjonspsykologi og medievitenskap fra Universitetet i Oslo.

PR-operatørene får også en ny tekstforfatter, Steinar Daltveit. Han er utdannet sivilingeniør i Industriell Økonomi fra NTNU og har erfaring med både journalistikk og markedsføring.

Får i pose og sekk

Samtidig som PR-operatørenes nye forsterkninger bringer med seg journalistisk kompetanse, har alle tre kunnskap og erfaring innen markedskommunikasjon.

Marie er vant til å pitche idéer til bedrifter og har opparbeidet seg omfattende erfaring med innholdsproduksjon- og distribusjon. Nå ser hun fram til å bli en del av kommunikasjonsbransjen.

– Jeg gleder meg til å jobbe med rendyrket kommunikasjon og mediehåndtering. Det blir motiverende å være med helt fra utformingen av en strategi til implementasjon av en idé, forklarer hun.

Med Troels på laget styrker byrået seg innen digital kommunikasjon. Han er nemlig en av dem som står bak Donorkort-appen, som ble lastet ned av mer enn 200 000 unike brukere og eksportert til flere land.

PR-operatørenes nye tekstforfatter, Steinar, har jobbet med markedsføring og kommunikasjon i USA. Der var han blant annet med å utvikle og implementere en markedsførings- og kommunikasjonskampanje for et nytt, nettbasert kurs.

Bred redaksjonell erfaring

De tre nye hodene er alle vant med å tenke redaksjonelt. Troels og Steinar har vært journalister i henholdsvis NRK P2 og P3. Der fikk de erfaring med å prate på radio og lage både kulturelt og underholdende innhold.

Marie, på sin side, har utviklet redaksjonelt innhold om mangfoldige temaer for Mediaplanet, inkludert karriere, innovasjon, forskning og eiendom.

– Marie, Troels og Steinar tenker redaksjonelt samtidig som de forstår det kommersielle aspektet. Jeg gleder meg til å se dem bistå kundene våre med nye impulser og energi, sier byråleder Petter Thorendahl.