Visit Telemark

TV 2 satser på Telemark igjen

Pressemelding   •   jan 16, 2018 10:20 CET

Lunde, 15. januar 2018. Etter fjorårets suksess kan representanter fra politikk, reiseliv og næringsliv i Telemark i dag stolt fortelle at TelemarksVeka blir en realitet også til sommeren. Den innholdsrike avtalen med TV 2 inkluderer hele 8 dager med sendinger fra Telemark på TV 2s hovedkanal, inkludert direktesendt familieshow i Bø Sommarland fredag 28. juni.

TelemarksVeka er en uke med spennende arrangementer som topper seg med rulleskikonkurranse med norgeseliten i langrenn. TV2 vil ha bred dekning i perioden. God Morgen Norge vil besøke utvalgte destinasjoner fra 18.-22. juni, og det blir et nytt direktesendt familieshow i Bø Sommarland, fredag 28. juni. Sommarland Skifestival får bred dekning fra rulleskikonkurransene med norgeseliten i langrenn på startstreken, lørdag 30.juni og søndag 1.juli.

Tormod Hynne, prosjektleder TelemarksVeka:

- Fjoråret ble en stor suksess med flere spennende arrangement i fylket. Sendingene på TV 2 hadde 1.047.000 seere og disse fikk oppleve det beste fylket har å by på innen sport, kultur, reiseliv og næringsliv. Vi hadde over 12.000 besøkende, og parallelt opplevde vi enorm respons i sosiale medier. Nå håper vi andre lag og foreninger i fylket henger seg på konseptet med andre typer arrangement. Her er alle velkommen til å bli med, sier prosjektleder Tormod Hynne.

Christine Espeland, redaksjonssjef i TV2 Sporten:

- Vi gleder oss til en ny sommer i Telemark. Showet fra Bø Sommarland på St Hansaften i fjor ble et av sommerens aller mest sette program på TV 2. Vi er i full gang med planlegging av årets sendinger den siste helgen i juni, ikke minst rulleskikonkurransene der store deler av langrennseliten stiller til start.

Caroline Laurhammer, direktør Visit Telemark:

- Med de gode erfaringene vi har fra i fjor ser vi i Visit Telemark frem til å være en del av Telemarksveka også i 2018. Dette var et av de mest spennende prosjektene vi var med på i 2017. Det var også et av de som skapte oppmerksomhet for hele Telemark, engasjement blant reiselivsaktørene og god dekning i media. Telemarksveka gir aktørene i Telemark gode muligheter til å vise frem opplevelsene vi har å by på.

Vidar Løfshus, landslagssjef Norges Skiforbund:

- Skifestivalen i Telemark har utviklet seg til å bli et flott arrangement. Våre løpere har hatt gode opplevelser der i flere år. Vi kommer tilbake med et stjernespekket lag i 2018.

Marianne Dale, prosjektansvarlig og daglig leder i Visit Bø:

- Nettverket av deltagere i TelemarksVeka består av reiseliv, næringsliv, det offentlige, stiftelser, idrettslag og ikke minst hundrevis med frivillige. Vi inviterer også i år flere kommuner og arrangører med på moroa, og ønsker et sterkt samarbeid på tvers av kommunegrenser. Erfaringen vår er at dette gir store ringvirkninger i form av mer aktivitet og utvikling for regionen.

Les mer om TelemarksVeka på www.visittelemark.no/telemarksveka

Prosjektleder:
Tormod Hynne
E-post: tormod@sommarlandskifestival.no
Telefon: 907 29 744

Visit Telemark:
Caroline Laurhammer
E-post: caroline@visittelemark.no
Telefon: 952 155 33

Destinasjonsselskapet i Midt-Telemark:
Marianne Dale
E-post: marianne@boitelemark.com
Telefon: 413 33 310

Telemark tilbyr et bredt spekter av aktiviteter for hele familien. Med sin ideelle blanding av attraksjoner, fantastisk natur, historie, kultur og underholdning, er Telemark det perfekte stedet å nyte en helg eller ferie. Visit Telemark er det overordnede destinasjonsselskapet for Telemark og arbeider for at fylket skal bli oppfattet som et spennende og attraktivt feriested.

Velkommen til rike opplevelser i Telemark.